Administrație

Proiectul metroului de la Cluj a ajuns la Ministerul Transporturilor. Ce lucrări acoperă finanțarea prin PNRR?

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai metroului de la Cluj a fost recent publicat de Ministerul Transporturilor.

Doar 9 stații de metrou vor fi finanțate prin PNRR. Doar 9 stații de metrou vor fi finanțate prin PNRR.

Conform proiectului, magistrala de metrou din Cluj Napoca va avea o lungime de 21 kilometri şi 19 staţii.

Din cele 19 staţii, doar 9 sunt finanțate prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), mai exact stațiile situate între Europa Unită şi Sfânta Maria, în lungime de 7,5 kilometri.


De asemenea, cele 300 de milioane de euro obținute prin PNRR acoperă doar lucrări la structură, fără instalaţii, cale de rulare sau automatizări, conform proiectului de hotărâre publicat de Ministerul Transporturilor.

Metroul, necesar pentru decongestionarea traficului

În ceea ce privește necesitatea construirii metroului la Cluj, în document se prezintă câteva argumente, utilitatea metroului fiind justificată prin nevoia de decongestionare a traficului atât în municipiu, cât și în afara acestuia.


„Municipiul Cluj-Napoca este un pol de creștere, fiind primul oraș ca mărime din România, după capitala București și cu cea mai dinamică creștere a populației, conform ultimului recensământ al INS. Localitățile limitrofe municipiului Cluj-Napoca, Florești, Apahida, Baciu, au cunoscut, de asemenea, o dezvoltare accentuată, situație care a condus la creșterea valorilor de trafic între acestea și polul de interes Cluj-Napoca. Din punct de vedere al populației stabile, aceasta este într-un trend crescător continuu accentuat pentru Cluj-Napoca și exploziv pentru Florești.

Rețeaua stradală existentă a municipiului Cluj-Napoca și, implicit rețeaua de transport, nu poate asigura necesarul pentru dinamica socio-economică, fapt care a condus în ultimii ani la accentuarea fenomenului de congestie a traficului nu doar pe axa principală de traversare a municipiului Cluj-Napoca, est-vest, vest-est, dar și pe căile de acces spre/dinspre municipiu din localitățile limitrofe ale municipiului Cluj-Napoca”, se arată în Nota de Fundamentare cuprinsă în proiectul de hotărâre.


De asemenea, în același document se mai arată că metroul este vital pentru accesibilitatea la noul Spital Regional de Urgență.

Valoarea proiectului se ridică la suma de două miliarde de euro, lucrările având o durată preconizată de 8 ani.

CITEȘTE ȘI:

Boc are încredere în Grindeanu că nu va pune piedici la realizarea metroului: „Sunt proiecte ale României, nu ale unui partid”

Ce părere au clujenii despre metrou? Opinii pro și contra în comunitate. Are nevoie Clujul de un asemenea proiect?

Ultimele Stiri
abonare newsletter