Actualitate

Cum s-a trezit un clujean fără bani după ce Finanţele s-au “servit” din conturile lui pentru datorii deja achitate

Un profesor din Cluj-Napoca s-a trezit cu conturile goale după ce Finanţele s-au “servit” cu bani pentru o datorie care fusese deja achitată cu bani cash cu câteva zile înainte. El susţine că a aflat total întâmplător că i s-a pus poprire pe contul de salariu pentru o datorie de câteva sute de lei şi că în ciuda faptului că şi-a achitat obligaţiile fiscale, din contul său au dispărut bani la cererea funcţionarilor de la Finanţe Cluj. În momentul când a cerut socoteală pentru cele întâmplate, el susţine că angajaţii Finanţelor Publice au chemat paza să-l scoată afară din instituţie.

Profesorul V.N. susţine că între anii 2011-2013 a lucrat pe un proiect derulat din fonduri europene şi că avea obligaţia să plătească din cei 16% impozit pe salariu o parte de 6%, lucru despre care a uitat. El susţine că, deşi nu a primit în decursul acestor ani nicio adresă de la ANAF care să-l înştiinţeze că are de achitat vreo sumă, a aflat în vara acestui an că i s-a pus poprire pe contul de salariu în data de 18 august.

“Am uitat că trebuie să plătesc cei 6%, iar în tot acest timp nu am primit nicio adresă de la ANAF. Am aflat întâmplător că mi s-a blocat o anumită sumă în contul de salariu. Imediat am cerut explicaţii de la bancă şi am fost informat că s-a făcut o poprire la cererea ANAF şi să merg la ei pentru detalii, de unde mi s-a explicat că este vorba de o regularizare de impozit. În aceeași zi, am cerut să-mi facă foaie de vărsământ și am plătit la trezorerie suma invocată. Apoi am prezentat dovada plăţii, după procedură, la camera 15, unde mi s-a spus să revin luni să ridic decizia de ridicare a popririi pentru a o duce la bancă, decizie cu care mi s-ar fi deblocat conturile”, susţine V.N.


El spune că şi-a plătit datoria în data de 27 august şi i s-a comunicat să revină pe 31 august după decizie.

“Am revenit marți la Finanţe, la camera 15 şi am cerut dovada de ridicare a popririi. După ce a scotocit prin hârții, fără succes, o funcționară depășită evenimente și fără cel  mai elementar respect, mi-a transmis să «ies afară din încăpere» şi să revin peste 15 minute. Am acceptat această atitudine de nesimțire și limbajul doar pentru că era o femeie în vârstă, apoi am revenit și mi-a dat decizia potrivit căreia în 27 august făcusem plata cuvenită. Ar fi putut atunci să spună că din neglijență sau pentru că a uitat, au solicitat și băncii aceeași plată, pe care au și executat-o cu o zi înainte, fapt pe care l-am aflat doar după deplasarea la sediul băncii cu pricina. Abia atunci m-am prins că în acel interval de 10 minute cât am ieşit afară, funcţionara a scris decizia, care însă nu mai putea produce niciun efect, plata fiind făcută de două ori. Când am cerut explicaţii și pentru că încerca să mă mintă în față, în loc să-și ceară scuze, funcţionara respectivă a chemat paza. Este inadmisibil și ți se umble în cont fără să fii deloc informat, este nepermis să se facă poprire fără dovada unei minime înștiințări,  este inadmisibil să plătești de două ori aceeași datorie.  Și-apoi să vină un funcționar semi-îndobitocit să vorbească ca și cu vita din curte. Tot sistemul este defect, iar servitorii lui ar trebui să învețe minte din asemenea «mici» întâmplări pe banii și nervii contribuabilului”, mai susţine profesorul.


Reprezentanţii Finanţelor Publice Cluj recunosc că s-au mai confruntat cu astfel de situaţii şi dau vina pe programul informatic.

“Dacă omul crede că a fost nedreptăţit să facă o reclamaţie. Dacă se simte nedreptăţit sau simte că s-a făcut un abuz de către unul dintre funcţionarii noştri să vină să facă o plângere şi se vor lua măsuri. Nimeni nu are voie să-şi bată joc de cineva. Din cauza circuitului interbancar care funcţionează prost chiar se pot întâmpla astfel de cazuri şi s-au mai întâmplat. Persoana în cauză îşi va recupera banii”, au precizat reprezentanţii Finanţelor Publice Cluj.

abonare newsletter