Actualitate
1 din 4 copii care au apelat la Telefonul Copiilor a declarat că se confruntă cu o formă de abuz în familie, în anul 2024
În România, în anul 2024, 1 din 4 copii care au apelat 116111 - Telefonul Copilului a declarat că se confruntă cu o formă de abuz sau violență în cadrul familiei.

În România, în anul 2024, 1 din 4 copii care au apelat 116111 - Telefonul Copilului a declarat că se confruntă cu o formă de abuz sau violență în cadrul familiei.
Precizările au fost făcute de Asociația Telefonul Copilului, cu ocazia marcării Zilei Internaționale a Telefonului Copilului.
În România, Asociația Telefonul Copilului pune la dispoziția copiilor servicii de consiliere prin intermediul liniei europene de asistență pentru copii 116111, potrivit Agerpres.
1 din 4 copii s-au confruntat cu o formă de abuz în familie
În România, în anul 2024, 1 din 4 copii care au apelat 116 111 - Telefonul Copilului a declarat faptul că se confruntă cu o formă de abuz sau violență în cadrul familiei.
Ca urmare a situațiilor de abuz, copiii și adolescenții au relatat că se confruntă cu probleme psihologice care le afectează dezvoltarea armonioasă, cea mai gravă dintre acestea fiind ideația suicidară sau tentativa de suicid.
Astfel, în anul 2024 au fost înregistrate cu 50% mai multe solicitări de consiliere psihologică drept urmare a ideației suicidare, cu sau fără tentative, față de anul 2023. De asemenea, peste 25% dintre copiii care au apelat 116111 au solicitat servicii de consiliere juridică cu privire la posibilitatea de a părăsi domiciliul legal, pe fondul abuzurilor.
Consilierea oferită copiilor la 116 111 a vizat în principal probleme precum: neînțelegerile în familie / relația copil-părinte (32,6%), cu o creștere de aproximativ 10 procente în comparație cu anul 2023, nevoia de comunicare (22,9%), singurătate, excludere și dificultate în relaționare, criza de identitate (12,3%), anxietate, depresie, tulburări de comportament (15,6%).
Depresia, anxietatea, izolarea socială sunt și consecințe ale abuzului de tip cyberbullying, identificate în rândul copiilor care au solicitat consiliere la 116 111, în anul 2024. 47% dintre solicitările de consiliere, care au vizat abuzul de tip cyberbullying, au făcut referire la șantajul online și grooming. În anul 2024 s-a observat scăderea vârstei copiilor afectați de cyberbullying: 22% dintre copiii care au contactat 116111 au vârste cuprinse între 10 și 12 ani, precizează sursa citată.
116 111 este linia europeană de asistență pentru copii, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului și Orange Romania Communications. Apelul către 116 111 este oferit gratuit.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: