Actualitate

Optimizarea SEO în 2022: iată cum să eviți penalizările din partea lui Google! (P)

Deși Google își îmbunătățește algoritmii în fiecare zi, învățând să ordoneze mai bine rezultatele căutărilor, în vederea relevanței maxime pentru utilizatori, unii așa-numiți "specialiști" în optimizare SEO au rămas ancorați în trecut.

Este vorba în special despre freelanceri sau angajați in-house ai companiilor, care folosesc tehnici vechi, dezavuate în prezent de gigantul IT, atrăgând după sine penalizări severe, până la eliminarea respectivelor site-uri din SERP (paginile cu rezultatele căutărilor). Pe de altă parte, o agenție profesionistă de marketing online este mereu la curent cu noutățile și schimbările din domeniu, adaptându-și strategia în consecință.

Exemple recente din societatea românească arată cât de mult poate cântări un scandal, fie el și online, pentru produsele sau serviciile unui brand ori pentru o persoană publică. Similar, o penalizare din partea celui mai mare motor de căutare din România și din lume (cu o cotă de piață de peste 95%) va însemna, aproape sigur, o scădere drastică a clienților, vânzărilor și profitului, cel puțin pe termen scurt sau mediu. Tocmai de aceea, citind articolul în continuare, vei afla cum să eviți sancțiunile din partea lui Google, desfășurând activitatea de optimizare SEO ca la carte (în conformitate cu termenii și condițiile companiei americane).


1. Fără keyword stuffing. Folosirea obsesivă a cuvintelor cheie, în speranța unor poziții cât mai bune, este cu siguranță o tactică de optimizare SEO de domeniul trecutului. Astăzi, se încurajează limbajul natural, atât pe placul utilizatorilor, cât și al boților Google, și o pondere a keyword-urilor de maximum 2-3% din text;

2. Fără conținut duplicat. Cel mai mare motor de căutare din lume luptă împotriva strategiei "copy paste" într-un mod foarte simplu: retrogradează sau ignoră de la indexare paginile/site-urile cu texte copiate din alte părți (aici este inclus și autoplagiatul). Cu alte cuvinte, orice conținut nou creat trebuie să fie, pe lângă interesant și relevant pentru cititori, mai ales original;


3. Fără conținut ascuns. Prin definiție, Google este orientat către transparență, iar orice tentativă de a-l păcăli se va solda cu penalități. În cadrul optimizării SEO, trebuie evitate cu desăvârșire atât ascunderea conținutului (text cu font alb pe fundal alb, spre exemplu), cât și dublarea acestuia (o variantă a site-ului prezentată utilizatorilor și alta destinată boților);

4. Fără prea multe reclame. Nu în ultimul rând, site-urile care sunt "sufocate" de reclame și diferite bannere publicitare vor fi și ele sancționate, întrucât încearcă să inducă utilizatorii în eroare, fără a le prezenta conținutul pe care aceștia îl caută.


Înșelarea utilizatorilor sau boților Google se traduce prin sancțiuni drastice

Bineînțeles, acestea nu sunt singurele "abordări" care atrag după ele o reacție rapidă a boților sau angajaților Google (penalizări automate, respectiv manuale), însă sunt printre cele mai vizibile. În general, orice încercare de a înșela utilizatorii ori algoritmii se va traduce, mai devreme sau mai târziu, în poziții mai slabe ocupate în SERP.


În loc de concluzie, trebuie precizat că orice firmă care asigură servicii de optimizare SEO de calitate va face verificări frecvente, folosind tool-uri dedicate (Google Search Console), pentru a afla dacă site-urile de care se ocupă nu au fost deja "lovite" de sancțiuni din partea gigantului IT.

CITEȘTE ȘI:

Răspunsuri la cele mai frecvente 4 întrebări despre SEO (P)

Ultimele Stiri
abonare newsletter