Unul dintre proiectele pe termen lung ale UE este ca toate capitalele europene să fie conectate prin trenuri de mare viteză. Comisarul european Adina Vălean și-a exprimat speranța că linia pentru trenuri de mare viteză va deservi și ruta București-Cluj.
Circulația feroviară între Aghireș și Huedin va fi închisă complet de anul viitor, transferul între stații urmând a fi realizat cu autocare. A fost emisă autorizația pentru lucrări de modernizare și electrificare a căii ferate, pe lotul Aghireș-Poieni.
Ministerul Afacerilor Externe avertizează că luni, 28 noiembrie, are loc în Austria o grevă în transportul feroviar care va afecta atât circulația trenurilor interne, cât și a celor transfrontaliere.
CFR Infrastructură face reparații rapide de tip „quick wins” pe Magistrala M 300 Sighișoara-Cluj Napoca, linie construită în 1870 și nereparată de aproape 50 de ani.
Deși au crescut sumele alocate de Guvern pentru întreținerea infrastructurii feroviare publice, de la 1,04 miliarde de lei în 2018, la 1,41 miliarde de lei, potrivit Bugetului pe anul 2019, multe proiecte feroviare „se bucură” de sume infime luând în considerare valoarea investițiilor.
De duminică, circulă un tren direct între Cluj și Viena și vestea este bună fiindcă România este tot mai izolată din punct de vedere feroviar și trenurile internaționale sunt în declin. Totuși, noul tren este doar o picătură într-un ocean și nu reprezintă intrarea austriecilor de la OBB pe piața locală.
Transportul feroviar de mărfuri a înregistrat anul trecut o creştere cu 6,6%, la 56,08 milioane tone, în timp ce transportul rutier a cunoscut o majorare de 4,7%, la 226,3 milioane tone, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.