Educație

Daniel Funeriu, fost ministru al Educației, despre rezultatele testelor PISA 2022: „Ca părinte e clar că nu te poți baza pe SISTEM”

România se plaseză pe penultimul loc în rândul țărilor UE la testele PISA 2022. Fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, arată că România „nu a căzut mai mult” pentru că e prima „generație PISA” care a avut clasa pregătitoare.

Rezultate slabe pentru România la testele PISA 2022/Foto: Depositphotos.com Rezultate slabe pentru România la testele PISA 2022/Foto: Depositphotos.com

 

 


Elevii din România au obținut rezultate dezastruoase, cu mult mai scăzute decât media OCDE la matematică, lectură și științe, potrivit rezultatelor PISA 2022

 


Astfel, 28% dintre elevii din România nu ascultă ce spune profesorul, 35% dintre elevi sunt distrași de folosirea dispozitivelor digitale, iar 31% sunt distrași de alți elevi care folosesc dispozitive digitale.

CITEȘTE ȘI: 
Rezultate dezastruoase la testele PISA. Majoritatea adolescenților de 15 ani, analfabeți funcțional!

România se plasează pe penultimul loc în rândul țărilor UE participante la testele PISA 2022, program de evaluare a competențelor de bază a elevilor de 15 ani, desfășurat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE).


Dacă în 2018 România înregistra 428 de puncte la Citire, 430 la Matematică și 428 la Științe, conform rezultatelor pentru PISA 2022, pentru fiecare dintre cele trei evaluări România a obţinut o medie de 428 de puncte, aspect ce o plasează la o distanță de circa 50 de puncte de media OCDE și la circa 100 de puncte în urma liderului european, Estonia. 

La nivelul fiecărei evaluări, România ocupă locul 45 la Matematică și Citire și locul 48 la Științe, în rândul celor 80 de țări și teritorii participante.


„Pandemia a avut efecte cataclismice”

Potrivit fostului ministru al Educației, Daniel Funeriu, țările care au obținut performanțe la testele PISA 2022 acordă o mai mare atenție materiilor cu profil umanist, științelor și artelor, iar elevii sunt mult mai antrenați în parcursul lor educațional. 

De altfel, fostul ministru Daniel Funeriu admite că pandemia a avut un efect dezastruos asupra performanței școlare a elevilor. 


De bună seamă, în acest context părinții sunt dezorientați, fără posibilitatea de a se baza pe sistemul de învățământ românesc. 

„Ca părinte e clar că nu te poți baza pe SISTEM;
România nu a căzut mai mult pentru că e prima „generație PISA” care a avut clasa pregătitoare;
Pandemia a avut efecte cataclismice;
Țările care au cele mai bune performanțe mondiale sunt țări care se concentrează, în programa școlară, pe fundamental: științe, umanioare, arte și mult, mult efort din partea elevilor. Fără bălării de genul „educație pentru bla bla bla”;
Franța și Germania se îndreaptă către cataclisme educaționale”, sunt doar câteva dintre concluziile surprinse de Daniel Funeriu pe baza rezultatelor testelor PISA 2022

În 2018, România înregistra cele mai slabe rezultate la testele PISA, cu un scor în scădere față de testările anterioare din 2012 și 2015, la toate cele trei domenii testate: citire, matematică și științe. Tot atunci, procentul de analfabetism funcțional a ajuns la 44% în rândul adolescenților.

În urma rezultatelor la testele PISA 2022, România se încadrează, în rândul țărilor participante, în a treia categorie – cea a țărilor cu rezultate sub media OCDE.

PISA reprezintă o inițiativă a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) care are drept scop evaluarea competențelor elevilor la nivel mondial. PISA a fost lansat în 1997 și are loc la fiecare trei ani, iar rezultatele programului arată performanța sistemului de învățământ. PISA se concentrează pe evaluarea abilităților și cunoștințelor pe care elevii le obțin în timpul școlarizării, cu accent pe citire, matematică și științe.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News 
Foto: depositphotos.com

CITEȘTE ȘI:

Rezultate dezastruoase la testele PISA. Majoritatea adolescenților de 15 ani, analfabeți funcțional!

Fost ministru al Educației, despre eliminarea caligrafiei din programa școlară: „Nu am înțeles jumătate din ce au scris elevii”

abonare newsletter