Actualitate

Dezastru pe Autostrada A10 Sebeș - Turda. Constructorul are probleme financiare și sunt șanse mici ca proiectul să fie terminat în 2021

Lotul 2 din Autostrada A10 Sebeș – Turda ar fi trebuit dat în folosință în 2021, conform promisiunilor făcute de constructorul Aktor.

Autostrada A10 Sebeș – Turda ar fi trebuit să fie gata din 2016, dar proiectul are mari probleme din cauza antreprenorului grec. Asociația Pro Infrastructura a realizat o filmare din dronă cu șantierul de pe Lotul 2, iar concluzia este nu dezamăgitoare, ci de-a dreptul îngrijorătoare.

Constructorul are probleme financiare pe A10

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura au aflat la fața locului că Aktor are probleme de ordin financiar din cauza unui conflict intern între acționarii principali. Constructorul a pus la dispoziție doar 4.000 de litri de motorină utilajelor care își desfășurau activitatea într-o zi lucrătoare.


Cât pot să lucreze muncitorii de pe A10?

API a realizat un calcul simplu și a tras următoarele concluzii cu privire la cantitatea de combustibil pusă la dispoziție de constructor.


„Adică suficientă pentru cel mult 20 de autobasculante și câteva excavatoare/buldozere, raportat la un lot cu lungimea de 24,25 de km. Iar asta se întâmplă exact acum, când condițiile meteo sunt cele mai prielnice pentru orice șantier - se pot realiza lucrări de toate tipurile, de la terasamente la structuri de beton”, scrie API.

Lotul 2 nu va fi gata nici în 2021

Din păcate pentru șoferii români, acest lot are șanse mici să fie gata până la finalul anului dacă nu se schimbă ceva în ritmul lucrărilor.

„În condițiile actuale, perspectiva ca pe acest lot să se poată circula până la sfârșitul anului 2021 este tot mai puțin probabilă, ținând seama de volumul și complexitatea lucrărilor care au mai rămas de executat”, mai avertizează Pro Infrastructura care apreciază că șantierul se apropie de un stadiu fizic de 80% și că nu mai există blocaje birocratice semnificative.


API vrea o reacție din partea CNAIR pentru ca lucrările pe A10 să se desfășoare într-un ritm mai alert.

„Solicităm CNAIR să reacționeze la indolența constructorului care a prezentat până acum peste 25 de revizii ale programului de finalizare, bineînțeles toate nerealiste, mincinoase, ultima dată de predare propusă fiind 25.06.2021”, susține API.

abonare newsletter