Actualitate

DRUMURILE JUDEŢULUI arată ca obrazul lui Tişe. CÂRPELILE făcute anul trecut au lăsat loc unor GROPI IMENSE - GALERIE FOTO

Deşi se laudă zilnic cu câte un tronson de drum judeţean care intră ba în reparaţie, ba în modernizare, realitatea de la faţa locului îl contrazice pe Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj.

Clujul are de doi ani un master plan de dezvoltare a drumurilor judeţene de care s-a cam ales praful. Toate comunicatele Consiliului Judeţean privind modernizarea drumurilor judeţene par a fi făcute de ochii lumii.

Cel mai recent exemplu, drumul judeţean Gherla-Ţaga care a fost “reabilitat” în vara lui 2016, dar după câteva luni în asfalt au apărut cratere de dimensiuni impresionante spre nemulţumirea locuitorilor din zonă.


Un alt exemplu de “aşa nu” este drumul de la ieşirea din chinteni spre Vultureni-Borşa-Răscruci şi el recent “reabilitat” de bravii angajaţi ai Direcţiei de Administrare a Domeniului Public şi Privat al judeţului Cluj, fosta RAADPP condusă de Mircea Avram. Avram a intrat în atenția publicului odată cu neregulile descoperite de presă și de comisiile de audit la RADPP, un adevărat rai pentru angajați, majoritatea trepăduși incompetenți de la PDL.

Imediat după ce s-a instalat în funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean, Alin Tişe spunea că va face din drumurile judeţene o prioritate a mandatului şi că cei mai mulţi bani vor merge în reabilitarea şi modernizarea acestora. Mai mult, acelaşi Tişe a îndatorat judeţul cu 50 de milioane de euro după ce a luat un credit pentru a pune la punct reţeaua de drumuri judeţene.


În august 2016, Consiliul Judeţean anunţa că a demarat lucrările de întreţinere şi reparare a drumului judeţean DJ 109 Răscruci – Borşa – Vultureni – Aşchileu, “obiectivul principal fiind acela de a asigura o circulaţie normală, în condiţii de siguranţă”.

Lucrările vizau un tronson de 20 de kilometri şi au presupus plombări cu asfalt, “urmând ca lucrările de întreţinere şi reparaţii să continue cu plombări cu emulsie, şanţuri, acostamente, reprofilare cu adaos de piatră şi defrişări”.


Numai că realitatea de la faţa locului e diferită de cea din birou.

La ieşirea din Chinteni spre Vultureni, drumul arată ca după război: drumul este spart şi plin de cratere. Şoferii sunt nevoiţi să facă slalom printre gropi dacă nu vor să râmână împotmoliţi cu maşina.


De aici putem înţelege că lucrările ori nu au început deloc, comunicatul Consiliului Judeţean din luna august fiind praf în ochi, doar o laudă, ori drumul a fost modernizat şi nu a rezistat nici măcar un an de zile.

Colac peste pupăză, Tişe anunţă că îşi asfaltează drumul spre casă, spre Aghireş.


Miercuri, Consiliul Judeţean anunţa că au fost reluate lucrările de întreţinere pe drumul judeţean 108C Gârbău – Aghireş – Leghia – DN1”, ce vizează un tronson de aproape 23 de kilometri.

“Pe acest drum judeţean se execută, în prezent, lucrări constând în burduşiri, frezare asfalt, plombări şi alte lucrări pregătitoare în vederea aşternerii de covor asfaltic pe mai multe sectoare de drum, permiţând în acest fel o legătură rapidă între drumurile naţionale DN1 şi DN1F, principalele căi de acces spre judeţele Bihor şi Sălaj”, declara Tişe.

Curios este că respectivul comunicat este semnat “26 aprilie 2016”, ce ne poate duce cu gândul că nu ar fi exclus ca şi anul trecut pe vremea aceasta Consiliul Judeţean să fi remis presei acelaşi comunicat, cu acelaşi conţinut. Cu siguranţă, faptul că preşedintele CJ Cluj este din Aghireş este doar o coincidenţă fericită.

Drumul stricat de Bechtel, asfaltat de cel puţin 3 ori. Pe hârtie!

În martie 2016, înainte de începerea campaniei electorale pentru alegerile locale zeci de primari din judeţ au venit la Consiliul Judeţean unde au făcut un scandal monstru, nemulţumiţi de starea jalnică în care se află drumurile judeţene.

Cel mai vocal a fost primarul comunei Tritenii de Jos, Valer Saşa care s-a dezlănţuit împotriva consilierilor judeţeni şi împotriva RAADPP-ului (în prezent, desfiinţat) spunând că de ani de zile este minţit în ceea ce priveşte reabilitrea drumurilor judeţene.

La acea vreme s-a votat o hotărâre de CJ prin care au fost alocaţi bani pentru reabilitarea DJ 107L - Turda – Petreştii de Jos. Este acelaşi drum care a fost stricat de camioanele companiei Bechtel atunci din cauza traficului intens din urmă cu 8 ani când se lucra la Autostrada Transilvania.

La mai bine de un an de la răscoala primarilor, marţi, Consiliul Judeţean a anunţat că au început lucrările pregătitoare în vederea aşternerii de covor asfaltic pe DJ 107L Turda – Petreştii de Jos.

Joi, Consiliul Judeţean a anunţat primul drum judeţean ce va fi reabilitat în 2017 din creditul de 50 de milioane de euro. Surpriză: acelaşi DJ 107L, acelaşi drum stricat de Bechtel, de această dată porţiunea dintre Petreşti şi Lita.

Ultimele Stiri
abonare newsletter