Probleme pentru o serie de secțiuni de infrastructură feroviară aflate în proces de modernizare. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, avertizează că un lot de pe magistrala Cluj-Oradea este marcat de întârzieri.
Lucrările de modernizare a căii ferate Cluj-Oradea, pe o distanță de peste 166 km, avansează modest, iar segmentul Poieni-Aleșd nu are autorizație de construire emisă pe întreg traseul. „România va pierde bani europeni de pe acest coridor feroviar”, avertizează Asociația Pro Infrastructura.
În 2025, municipiul Cluj-Napoca beneficiază de un buget de 4,2 miliarde de lei: 55% din bani sunt asigurați din fonduri europene. „Clujul este municipiul cu cel mai mare buget din România”, spune primarul Emil Boc.
Clujul va avea facilități integrate de transport prin crearea unei stații suplimentare de tren metropolitan în zona Aeroportului, dar și prin realizarea de noi benzi dedicate transportului public.
Clujul beneficiază în acest an de investiții de peste 800 de milioane de euro, fonduri din bugetul de stat care vor contribui la dezvoltarea proiectelor din municipiul Cluj-Napoca și zona metropolitană.
Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a declarat că toate proiectele majore ale orașului au alocări financiare în bugetul național, ceea ce va duce la continuarea investițiilor.
CFR nu reușește să modernizeze rețeaua de cale ferată, iar 25% din trenuri au fost anulate fără un anunț prealabil. „În câteva decenii nu vor mai exista trenuri de călători în România”, avertizează Asociația Pro Infrastructura.
2025 poate fi anul marilor proiecte de dezvoltare ale Clujului. „Vor marca cel mai important moment de investiții în infrastructură din istoria Clujului”, spune primarul Emil Boc.