Administrație

„Verde” pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică (A3), scoase din contractul cu UMB, la început de 2024

În lipsa contestațiilor la licitația pentru realizarea viaductelor din Nădășelu și Topa Mică (județul Cluj), de pe Autostrada Transilvania, lucrările de deviere a traseului pe o distanță de 3 km ar putea începe în prima parte a anului 2024.

Autostrada Transilvania (A3), secțiunea Nădășelu-Poarta Sălajului/Foto: Asociatia Pro Infrastructura Facebook.com Autostrada Transilvania (A3), secțiunea Nădășelu-Poarta Sălajului/Foto: Asociatia Pro Infrastructura Facebook.com

 

 


La finalul lui decembrie 2023, CNAIR stabilea termenul pentru depunerea ofertelor la realizarea viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (județul Cluj), de pe A3, pentru 9 ianuarie 2024.

 


Licitația pentru realizarea viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, pe o distanță de 3,2 km, a fost deblocată, în condițiile în care, în noiembrie 2023, contestația depusă de turcii de la Ictas a fost respinsă de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.

Termen extins pentru realizarea celor 30 km de la Nădășelu la Zimbor

Lotul Nădășelu-Zimbor (30 km) care include cele două viaducte este la 72% execuție și are termen nou de finalizare, mai 2025, iar Zimbor-Poarta Sălajului (12 km) la 42% are termen prelungit pentru iulie 2025. De la Poarta Sălajului la Nușfalău (41 km), CNAIR ar urma să desemneze câștigătorul pe parcursul lunii ianuarie. 


CITEȘTE ȘI: 
Autostrada Transilvania. Situație complicată pe segementul Nădășelu-Poarta Sălajului, care riscă să fie inaugurat fără bucățile de la Nădășelu și Topa Mică VIDEO

Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).

Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania ar putea fi terminat în primăvara anului 2025, dar în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (3,2 km) riscă să devină „cea mai frumoasă autostradă-muzeu”, potrivit avertismentului transmis de Asociația Pro Infrastructură


„Dacă în 2022 lotul de 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor era cea mai avansată autostradă din PNRR și chiar se discuta despre o posibilă inaugurare în decembrie 2023, acum proiectul riscă să iasă din calendarul PNRR”, potrivit API.

De altfel, extinderea termenului pentru licitație și desemnarea câștigătorului abia în 2024 ar putea conduce chiar la scoaterea lotului Nădășelu – Zimbor din PNRR.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Autostrada Transilvania. Contestația pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică, respinsă de CNSC. Licitația de peste 1 miliard de lei, deblocată

Autostrada Transilvania. Nou termen pentru licitația lucrărilor la viaductele din județul Cluj. Contractul, semnat în 2024

Autostrada Transilvania. Situație complicată pe segementul Nădășelu-Poarta Sălajului, care riscă să fie inaugurat fără bucățile de la Nădășelu și Topa Mică VIDEO

Autostrada Transilvania. Licitația de peste 1 miliard de lei pentru devierea secțiunii Nădășelu-Mihăiești, publicată de CNAIR

Ultimele Stiri
abonare newsletter