Administrație

Autostrada Transilvania. Nou termen pentru licitația lucrărilor la viaductele din județul Cluj. Contractul, semnat în 2024

Licitația pentru realizarea viaductelor din județul Cluj, din cadrul segmentului Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania, a fost deblocată de CNAIR. Contractul va putea fi semnat însă abia de anul viitor.

Autostrada Transilvania (A3), secțiunea Nădășelu-Poarta Sălajului/Foto: Asociatia Pro Infrastructura Facebook.com Autostrada Transilvania (A3), secțiunea Nădășelu-Poarta Sălajului/Foto: Asociatia Pro Infrastructura Facebook.com

 

 


Contestația depusă de turcii de la Ictas a fost respinsă de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, iar licitația derulată de CNAIR a fost deblocată, fiind stabilit un nou termen, până în 27 noiembrie, pentru depunerea ofertelor. 

 


CITEȘTE ȘI: 
Autostrada Transilvania. Contestația pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică, respinsă de CNSC. Licitația de peste 1 miliard de lei, deblocată

Lotul Nădășelu – Zimbor, cu excepția cele două viaducte, este la 70 % execuție, potrivit CNAIR. De la Zimbor la Poarta Sălajului, constructorul a avansat la 40%.

Însă, în condițiile extinderii termenului pentru depunerea ofertelor, contractul pentru lucrări, finanțat din PNRR, nu mai poate fi semnat până la sfârșitul anului, potrivit jaloanelor asumate, situație în care există posibilitatea acordării unei extensii în Regulamentul PNRR, potrivit economedia.ro


CITEȘTE ȘI: 
Câți kilometri de autostradă și drum expres va reuși România să deschidă până la finalul anului?

Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).

Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania ar putea fi terminat în primăvara anului 2025, dar în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (3,2 km) riscă să devină „cea mai frumoasă autostradă-muzeu”, avertizează Asociația Pro Infrastructură. Dacă anul trecut lotul de 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor era cea mai avansată autostradă din PNRR și chiar se discuta despre o posibilă inaugurare în decembrie 2023, acum proiectul riscă să iasă din calendarul PNRR, potrivit API.


Inițial, licitația pentru devierea Autostrăzii Transilvania și execuția viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, județul Cluj, a fost publicată în august 2023. Din cauza contestației depuse și a suspendării temporare a licitației, contractul pentru lucrări va putea fi încheiat abia din 2024. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Autostrada Transilvania. Situație complicată pe segementul Nădășelu-Poarta Sălajului, care riscă să fie inaugurat fără bucățile de la Nădășelu și Topa Mică VIDEO

Autostrada Transilvania. Contestația pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică, respinsă de CNSC. Licitația de peste 1 miliard de lei, deblocată

Ultimele Stiri
abonare newsletter