Administrație

Autostrada Transilvania. Licitația de peste 1 miliard de lei pentru devierea secțiunii Nădășelu-Mihăiești, publicată de CNAIR

Licitația pentru devierea Autostrăzii Transilvania și execuția viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, județul Cluj, a fost publicată în sistemul electronic de achiziții publice.

Autostrada Transilvania, secțiunea Topa Mică-Nădășelu/Foto: On the road AK youtube.com Autostrada Transilvania, secțiunea Topa Mică-Nădășelu/Foto: On the road AK youtube.com

 

 


Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, joi, lansarea licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu - MihăieștiAutostrăzii Transilvania

 


Proiectarea și execuția lucrărilor necesare pentru devierea sectorului de autostradă Nădășelu-Mihăiești, de pe A3, scoase în licitație publică, au fost publicate în SEAP, cu termen limită pentru depunerea ofertelor până în 25 septembrie 2023. 

Licitația vizează lucrările suplimentare pe care CNAIR le-a scos din contractul cu UMB, ce includ două viaducte de pe lotul Nădășelu – Zimbor (30 km) cu o lungime totală de 3,2 km și o valoare estimată cuprinsă între 1,1 și 1,3 miliarde lei.


CITEȘTE ȘI:
Licitație de peste 1 miliard de lei pentru devierea secțiunii Nădășelu-Mihăiești a Autostrăzii Transilvania. Proiectul include viaducte pe 3,2 km

Astfel, pe secțiunea inclusă în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt înregistrate alunecări de teren vor fi realizate două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni - 9 proiectare și 18 execuție.

Stadiul fizic pe lotul UMB Nădășelu – Zimbor a atins un grad de realizare de aproximativ 55%. Soluția scoaterii din contract a zonelor problematice de pe secțiunea Nădășelu-Mihăiești, pentru a fi licitate separat, precum și devierea traseului acestui sector de autostradă și realizarea unor viaducte pe o distanță de 3,2 km se face în conformitate cu recomandările din cadrul expertizei tehnice, potrivit CNAIR.


Întârzieri pe A3 Nădășelu-Zimbor

La mijlocul lui iunie 2023, Asociația Pro Infrastructura avertiza în privința problemelor înregistrate pe tronsonul Nădășelu-Zimbor, secțiunea Nădășelu-Topa Mică.

Astfel, lotul Nădășelu-Zimbor din Autostrada Transilvania ar putea fi finalizat doar în 2025 și inaugurat în 2026.


„Nădășelu-Zimbor, din fruntaș codaș.

Estimăm că stadiul fizic este ~57%. Deși cei de la UMB sunt în continuare bine mobilizați, lotul a trecut de la categoria «circulăm în 2024, poate chiar din 2023» în urmă cu 12 luni la «mai vorbim prin 2025» în prezent. În 2022 speram că aceasta va fi prima autostradă finanțată prin PNRR deschisă traficului, iar acum începem să avem emoții pentru 2025. În noiembrie 2022, antreprenorul a primit o extensie de timp până în aprilie 2025 și în decembrie a mai primit una. Momentan, graficul de execuție actualizat aprobat indică finalizarea în data de 13.07.2025!

Însă cel mai mult ne îngrijorează lentoarea CNAIR în tranșarea situației soluțiilor noi de la Nădășelu și Topa Mică. Alunecarea masivă de la Nădășelu a «bubuit» la început de septembrie 2021. Oficialii CNAIR au avut nevoie de vreo 18 luni de dezbateri și scărpinat în cap ca să se decidă că vor licita separat lucrările fiindcă nu mai este loc în rezervele de implementare și în spațiul legal de adiționare a contractului, dar tot nu au lansat procedura de achiziție! Această «mișcare» birocratică nu este o premieră, dimpotrivă. Cel mai bun exemplu similar este lotul 3 al A1 Lugoj-Deva, acolo unde constructorul spaniol Comsa care executa autostrada a fost singurul ofertant și (până la urmă) câștigător al contractului pentru lucrările suplimentare”, semnala Asociația Pro Infrastructura.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Avansează lucrările pe Autostrada Transilvania. Ce loturi vor fi deschise circulației în acest an?

Licitație de peste 1 miliard de lei pentru devierea secțiunii Nădășelu-Mihăiești a Autostrăzii Transilvania. Proiectul include viaducte pe 3,2 km

abonare newsletter