Actualitate

Cum să fii mai eficient dacă lucrezi de acasă (P)

Munca sau lucrul de acasă (activitate denumită global work from home- WFH sau remote work) oferă anumite beneficii atât pentru angajatori, cât și pentru angajați, încurajând astfel mulți oameni sau corporații să se îndrepte către un astfel de aranjament de muncă.

Sursa foto Canva.com Sursa foto Canva.com

 

Oamenii aleg să lucreze de acasă din varii motive, precum flexibilitatea programului, productivitate crescută (unii oameni sunt mai productivi lucrând din confortul casei lor), echilibrul dintre viața profesională și cea privată, economii de costuri și timp, progrese tehnologice, sănătate și siguranță, acces la talente descoperite în orice colț al lumii. 


Alegerea lucrului de acasă depinde de preferințe individuale, de cerințele postului

Important de reținut că unele persoane prosperă, totuși, într-un mediu tradițional - adică la birou. În lista de mai jos regăsești câteva domenii care se potrivesc perfect cu munca de acasă:


  • IT și dezvoltare software: programatori, ingineri de software, testeri
  • Marketing digital: manageri de social media, editori de conținut
  • Design grafic și web: designeri grafici, designeri de site-uri web
  • Servicii de asistență și suport tehnic: ingineri de suport tehnic, reprezentanți ai serviciului clienți pentru diverse magazine online, platforme de jocuri de cazino online, agenții de turism și altele
  • Scriere și redactare: freelanceri, editori de conținut, jurnaliști 

Tot aici se pot încadra și jucătorii profesioniști de poker online, care, pentru a avea succes, au nevoie de un program bine definit care să includă timpul alocat jocului dar și cel destinat studiului, odihnei, meselor, exercițiilor fizice etc.

Iată câteva sfaturi pentru menținerea unui echilibru între muncă și viața de zi cu zi, dar și pentru a fi productiv pe perioada lucrului de acasă:


  1. În primul rând, vei avea nevoie de un spațiu de lucru. Este foarte important acest aspect deoarece va ajuta la concentrare atunci când te afli în zona desemnată, dar și la relaxare atunci când părăsești zona respectivă.
  2. Vei avea nevoie de un program pe care ți-l poți stabili singur sau împreună cu angajatorul. Acest lucru va ajuta în a menține disciplina și de a separa timpul alocat job-ului de timpul personal.
  3. Vestimentația este, și ea, foarte importantă. Nu spune nimeni să porți ținute business, dar doar dacă vei schimba pijamalele cu o ținută casual vei vedea că acest lucru are un impact pozitiv asupra productivității.
  4. Pauzele scurte sunt absolut necesare mai ales când programul prestabilit este unul mai lung. Fă o mică plimbare prin casă, de ce nu și o cafea, limpezește-ți mintea, iar în felul acesta vei preveni epuizarea. Aceasta fiind dușmanul numărul 1 al productivității.
  5. Limite clare ce vor trebui comunicate familiilor sau celor apropiați. Aceștia ar trebui să știe intervalul de timp în care nu trebui să fi deranjat. 
  6. Organizarea este importantă pentru o mai bună funcționare. Folosește tehnologia la capacitate maximă prin instrumente de gestionare și aplicatii pentru calendar. De asemenea, platformele de comunicare te vor ajuta să rămâi la curent cu toate sarcinile.
  7. Rutina de dimineață ajută în trecerea de la modul personal la cel de lucru. Poți alege exerciții fizice, meditație, yoga sau o plimbare scurtă.
  8. Va trebui să identifici distragerile inutile și pe cât posibili să le elimini. Fie că e vorba de un scroll pe rețele de socializare, de obicei oamenii sunt acaparați de conținutul de pe aceste rețele încât pierd noțiunea timpului. În cazul tău este vorba despre timpul alocat job-ului. 

Un alt avantaj al lucrului de acasă este acela că poți învăța o mulțime de alte lucruri noi, în special în mediul online. 

În timpul pauzelor sau în afara programului de lucru poți desfășura diferite activități cum ar fi: cursuri online de dezvoltare personală, freelancing, folosirea platformelor de socializare profesională, limbi străine, lucrul la proiecte personale, voluntariat online, gaming online, evenimente online.


Nu uita de proiectele personale. Încearcă să nu înlături hobby-urile deoarece acestea te vor ajuta să ieși din rutina zilnică și îți vor oferi un vibe pozitiv după o zi de muncă fie ea realizată acasă. 

De luat în calcul sunt și întâlnirile virtuale cu prietenii. Conectează-te regulat cu aceștia prin platforme de mesagerie pentru menținerea sentimentului se conexiune. E foarte important acest aspect în reducerea sentimentului de izolare. Nu uita să îți stabilești obiective realiste de muncă pentru fiecare zi în parte. Fiecare sarcină realizată îți va aduce un sentiment de realizare și satisfacție. 


 

Ultimele Stiri
abonare newsletter