Administrație

Proiectul prin care taximetriștii vor putea circula pe benzile dedicate autobuzelor, APROBAT. Boc: „Un proiect făcut cu știință de carte”

Proiectul de hotărâre care prevede circulația taxiurilor pe patru benzi dedicate autobuzelor în Cluj-Napoca ajunge astăzi pe „masa” consilierilor locali.

Accesul taxiurilor, permis pe patru benzi dedicate autobuzelor în Cluj-Napoca. Accesul taxiurilor, permis pe patru benzi dedicate autobuzelor în Cluj-Napoca.

 

 


Dacă proiectul de hotărâre va fi votat și aprobat în cadrul ședinței ordinare de Consiliu Local, taximetriștii vor avea acces pe patru benzi dedicate autobuzelor, cu respectarea unor reguli.

 


Astfel, accesul și circulația taxiurilor va fi permisă pe benzile dedicate autobuzelor de pe Bulevardul Nicolae Titulescu, strada Regele Ferdinand, Calea Florești și Splaiul Independenței, doar în următoarele condiții, conform proiectului de hotărâre:

- Accesul este permis doar taxiurilor cu client
- Nu este permisă îmbarcarea și debarcare clienților pe banda dedicată
- Nu se permite utilizarea stațiilor de transport public în comun ca puncte de îmbarcare/debarcare a clienților, cu excepția intervalului orar 23.00-5.00.


Decizia, luată în urma unui studiu de circulație

Primarul Emil Boc a precizat că cele patru benzi dedicate pe care vor putea circula taxiurile au fost stabilite în urma unui studiu de circulație, astfel încât circulația autobuzelor să nu fie afectată. 

„Conform legii, taxiurile pot circula pe pistele special amenajate fără a perturba circulația autobuzelor. Dar cine decide dacă perturbă? Pentru a elimina potențialele abuzuri asupra taximetriștilor, am procedat ca la carte și anume, am stabilit în ce condiții nu perturbă circulația. Am făcut un studiu, iar pe aceste patru benzi, datorită frecvenței transportului public, nu afectează. Pe celelalte benzi ar pune probleme.


Dacă am mai pune pe alte benzi taxiuri, am bloca circulația. Acolo unde a fost posibil, am considerat că taximetrele pot să circule pe aceste benzi dedicate de transport în comun. Avem nevoie de reguli precise care să fie cunoscute de toată lumea, e un proiect făcut cu știință de carte”, a spus edilul, la începutul ședinței de Consiliu Local de marți, 18 ianuarie.

Taximetriștii, nemulțumiți de decizie

Ioan Pugna, în calitate de președinte al Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania, a prezentat punctul de vedere al taximetriștilor clujeni cu privire la proiect, arătând că asociația nu este de acord cu „intenția administrației locale de a împiedica, printr-o hotărâre a Consiliului Local, accesul taximetrelor pe benzile de autobuz amenajate în Municipiul Cluj-Napoca”. Asociația susține că Administrația Locală intervine într-un mod „neconcurențial și discriminatoriu” asupra serviciului de taximetrie din Cluj-Napoca, prin restricții care împiedică operatorii autorizați să ofere servicii mai bune clienților care accesează acest tip de transport urban. 


Pugna a mai arătat că ar trebui admisă circulația taximetrelor pe benzile de autobuz și fără client, atâta timp cât lampa se află pe acoperișul mașinii. El a mai reproșat administrației locale și faptul că taximetriștii nu au fost cuprinși în Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană 2021-2030, arătând că și acest mijloc de transport reprezintă o alternativă la mașina personală, fiind o modalitate de a reduce traficul din oraș, ținând cont de faptul că nu toți clujenii pot folosi bicicleta sau mijloacele de transport în comun.

„Transportul cu taxi este o componentă esențială a transportului alternativ în orașe, acesta nu poate fi ignorat. Trebuie găsit un echilibru, nu poate fi tratat nici ca transportul cu autobuzul sau cu bicicleta, dar nici ca traficul normal de mașini. Transportul public trebuie să fie mult mai rapid decât transportul individual. Vedem pe asta est-vest că deja există ambuteiaje de autobuze la ore de vârf, din acest punct de vedere suntem de acord cu propunerea primăriei. Primăria a obligat bicicliștii să meargă pe banda de autobuze, fără să încerce să amenajeze piste de biciclete, dar nici nu respectă lățimea minimă pentru ca bicicliștii și autobuzele să poată circula normal. Acum, mai punem și taxi-urile pe aceleași benzi. Este inacceptabil, nu este o soluție fezabilă”, a arătat Radu Mititeanu, președintele Clubului de Cicloturism Napoca.

„Salut cele două intervenții. Am colaborat cu domnul Pugna și cu colegii săi în administrație și vă mulțumesc pentru responsabilitate. Aici, nu pot fi de acord cu dumneavoastră. Noi am încercat să nu promovăm politici care cine câștigă și cineva pierde tot, nu vreau să pun pe nimeni împotriva altcuiva. Legea spune foarte clar că taximetrele pot circula pe benzile de autobuz, fără a perturba traficul. Noi am încercat să aducem un regulament care să definească la ce ne referim cu perturbarea traficului. Serviciul de taximetrie rămâne unul fundamental al orașului, dar să nu distrugem o prioritate pe care a făcut-o din transportul în comun. Nu avem cu pe Bulevardul 21 Decembrie - Moților să punem și taxiurile, nu am face decât să compromitem tot. Nu ar mai renunța nimeni la mașină, pentru că tot așa ar sta și în mașină, și în autobuz sau în taxi. Vom analiza periodic care sunt efectele strategiei, suntem deschiși să aducem ajustări”, a răspuns primarul Emil Boc.

Proiectul a fost aprobat de consilierii locali cu 20 de voturi „pentru”, 4 voturi „împotrivă” și 2 abțineri.

CITEȘTE ȘI:

Proiecte BLOCATE pe mai multe tronsoane ale Autostrăzii Transilvania: „Nu vom vedea lucrări în 2022!”

Ultimele Stiri
abonare newsletter