Un pod auto va facilita accesul din strada Fabricii de Zahăr pe Bulevardul Muncii. Acesta va fi construit pe locul actualei pasarele pietonale suspendate.
Organizarea zonei industriale de pe Bulevardul Muncii va urmări patru piloni: întoarcerea cu fața către râul Someș, generarea unui nou ax funcțional și de mobilitate, punerea în valoare a grilei de străzi existente, respectiv axe verzi de mobilitate.
Cluj-Napoca se află de peste un deceniu în plin proces de tranziție spre un oraș modern, european, verde, orientat spre nevoile cetățenilor. În Cluj se pune accent pe transportul în comun, pe creșterea spațiilor pietonale și încurajarea călătoriilor cu bicicleta, pe extinderea parcurilor, pe construirea de creșe, grădinițe și școli, pe înfrumusețarea orașului și crearea unui „liveable city” în care locuitorii să aibă un nivel de viață ridicat.
Viitorul culoar velo dintre Gilău și Apahida, ce urmează a fi realizat pe malul Someșului, va scoate o mulțime de mașini din trafic, spune primarul Emil Boc. O dezbatere pe aceată temă are loc joi.
Societatea civilă din Cluj propune o dezbatere publică amplă cu privire la realizarea unui parc industrial pe malul Someșului, pentru o dezvoltare armoniaosă a culoarului de mobilitate nemotorizată de-a lungul râului.
Deși mobilitatea și culoarele pietonale reprezintă o prioritate în Cluj, în cartiere, unele spații dedicate pietonilor sunt impracticabile. Trotuarul de pe strada Plaiuri, din cartierul Andrei Mureșanu, s-a acoperit natural cu pământ, iar pietonii sunt nevoiți să circule pe carosabil.
Dansul nu este doar o formă de exprimare artistică, ci și o activitate fizică plăcută și distractivă care aduce numeroase beneficii pentru sănătatea ta.