Parteneriat pentru realizarea trenului metropolitan Cluj. Primăria va încheia un acord de asociere cu CFR SA pentru obținerea finanțării europene necesare implementării transportului feroviar metropolitan rapid.
Realizarea podului provizoriu de la Garibaldi generează controverse la nivel local: USR Cluj critică investiția, iar liberalii clujeni susțin că abordarea lipsită de constructivitate poate duce la „izolarea” cartierului Grigorescu.
Activiștii clujeni cer subtraversare velo și pietonală pentru noul pod Garibaldi, proiect menit să stimuleze mobilitatea alternativă. „Tehnic, subtraversarea este posibilă, trebuie doar voință politică și administrativă”, spune Asociația Societatea Organizată Sustenabil.
O nouă etapă în realizarea proiectului trenului metropolitan Cluj. Primăria a lansat licitația pentru achiziția a 7 trenuri electrice, investiție estimată la 87,6 milioane de euro.
Primăria pregătește realizarea unui nou pod pentru conectarea cartierelor Iris și Bulgaria, care va avea două benzi de circulație auto, piste dedicate pentru biciclete și trotuare sigure pentru pietoni.
Încă un pas pentru modernizarea Podului Elisabeta. Primăria face demersuri pentru reabilitarea pasarelei pietonale ce va contribui semnificativ la creșterea conectivității.
Proiectul Culoarului de mobilitate Nord va eficientiza conectivitatea din oraș printr-o mobilitate crescută și va oferi o infrastructură rutieră modernă, cu piste de biciclete, spații verzi și noi parcări subterane.
Primăria va realiza șase drumuri de legătură parte a centurii metropolitane, iar proiectul tehnic pentru investiția de 100 de milioane de euro ajunge în vară în Consiliul Local. De altfel, centura ar putea fi deschisă circulației pe sectoare.