Actualitate

Orban și Dohotaru, acord pentru legătura ciclistă între Cluj și Florești: „Un proiect inteligent, care va face bine clujenilor!”

La propunerea deputatului independent Adrian Dohotaru, Ludovic Orban, noul premier al României, s-a angajat să realizeze o legătură ciclistă și pietonală între comuna Florești și municipiul Cluj-Napoca.

Orban și Dohotaru, acord pentru legătura ciclistă dintre Cluj-Napoca și Florești. Noul premier: „Un proiect inteligent, care va face bine clujenilor!”, sursă foto: captură video Facebook Adrian Dohotaru Orban și Dohotaru, acord pentru legătura ciclistă dintre Cluj-Napoca și Florești. Noul premier: „Un proiect inteligent, care va face bine clujenilor!”, sursă foto: captură video Facebook Adrian Dohotaru

Într-o scurtă filmare realiztă la Palatul Parlamentului, parlamentarul clujean și liderul PNL au discutat despre schimbarea Hotărârii de Guvern 930/2005 care, în prezent, nu permite tranzitul prin zonele de protecție sanitară. Someșul este un culoar ciclist și pietonal care poate scoate clujenii din poluarea traficului auto, cu un mic bonus: accesul la spații verzi, susține Dohotaru.

„Susțin modificarea Hotărârii de Guvern care stabilește normele privind zona de protecție aferentă râurilor. Mi se pare un proiect extrem de inteligent, care va face bine clujenilor și celor din jurul Clujului, pentru a cărui realizare mă voi bucura. Cu siguranță, este și asigurarea unei mobilități mai mari, posibilitatea de a utiliza o altă formă de deplasare”, a punctat Ludovic Orban.


Adrian Dohotaru estimează că circa 10% din navetiștii spre Cluj-Napoca ar putea folosi o astfel de pistă în primii ani, după care procentul poate să crească, la fel cum s-a întâmplat în alte țări europene care au creat infrastructură alternativă la traficul auto. Ruta Florești – Cluj-Napoca are un trafic la fel de aglomerat ca Otopeni – București, deci e o problemă care afectează multă lume stresată de timpul petrecut în traficul auto, avertizează deputatul.

Masterplanul va putea continua spre Florești

„Culoarul poate fi utilizat de mii clujeni și în weekend până la Gilău, apoi spre lacul Tarnița sau până spre Pădurea Hoia. Sigur, pista de biciclete trebuie să vină în continuarea altor proiecte de îmbunătățire a transportului în comun și de realizare a unor inele ocolitoare. În masterplanul pentru Someș, strict pe Cluj-Napoca, există prevăzute piste de biciclete, dar masterplanul se încheie la ștrandul Sun. Apoi, din discuțiile pe care le-am avut cu Primăria Cluj, există deschidere pentru a continua masterplanul spre Florești”, a precizat parlamentarul.


Principala problemă cu pista este că trebuie să treacă pe terenul Companiei de Apă Someș SA, amintește Dohotaru. Acesta afirmă că reprezentanții companiei i-au spus că ei nu doresc să deschidă o parte din terenul lor pentru că ar afecta rezervele de apă, chiar dacă pista ar fi la circa o sută de metri de puțuri. Acestea ar putea fi îngrădite, precum terenul de lângă pistele de biciclete de lângă râu, ca să nu existe probleme legate de protejarea zonei.

„Sper doar ca această Hotărâre de Guvern care permite accesul să fie modificată cât de repede, apoi să extindem masterplanul de-a lungul Someșului și să vină investițiile necesare pentru a ieși din poluarea, stresul și întârzierile generate de traficul auto”, a conchis Adrian Dohotaru.


CITEȘTE ȘI: Legătură pietonală și ciclistă între Barajul Florești și Podul Garibaldi: „Ar scoate din Clujul înghesuit mii de persoane în fiecare weekend!”

Ultimele Stiri
abonare newsletter