Pasajul subteran din intersecția străzii Oașului cu B-dul Muncii, care include și realizarea unui pod peste pârâul Chinteni, proiect ce va avea un impact semnificativ în descongestionarea traficului și eficientizarea mobilității urbane, a fost aprobat de Consiliul Local.
Consiliul Local a aprobat, miercuri, proiectul pasajului rutier subteran de la intersecția B-dului Muncii cu strada Oașului. Investiția este estimată la 26 de milioane de euro.
Culoarul de mobilitate Nord va urma aliniamentul căii ferate, va conecta Piața Gării, Parcul Feroviarilor, Piața 1 Mai, strada Fabricii și zona IRA – Expo Transilvania, și va ajuta la reconversia urbanistică a vechilor platforme industriale.
Proiectul Culoarului de mobilitate Nord va eficientiza conectivitatea din oraș printr-o mobilitate crescută și va oferi o infrastructură rutieră modernă, cu piste de biciclete, spații verzi și noi parcări subterane.
În locul unui spațiu gri, betonat, a cărui utilitate a rămas uitată în timp, în anii ‘80, zona de nord a Clujului poate fi regenerată și transformată într-un adevărat plămân al orașului, cu cartiere moderne, eco, verzi, nu precum dormitoarele Clujului, cartierele uriașe în care betonul și griul au fost și sunt o constantă.
Suntem la începutul unei transformări radicale a zonei industriale din nordul orașului, unde numeroase platforme industriale vor deveni zone mixte de tip rezidențial-comercial-birouri.
Proiectul din zona strada Plevnei - Pod IRA creează mii de locuri de muncă și demonstrează că regenerarea urbană nu înseamnă doar modernizare arhitecturală, ci și un motor economic major.