Administrație
Culoarul de nord al Clujului: conectivitate crescută în urma unei investiții de 1 miliard de lei
Proiectul Culoarului de mobilitate Nord va eficientiza conectivitatea din oraș printr-o mobilitate crescută și va oferi o infrastructură rutieră modernă, cu piste de biciclete, spații verzi și noi parcări subterane.

Proiectul Culoarului de Nord al Clujului ajunge pe masa Consiliului Local, care se va reuni, vineri, pentru a dezbate cu privire la alocările financiare necesare pentru implementarea acestei investiții cu impact semnificativ asupra mobilității din oraș.
Potrivit proiectului de hotărâre, investiția este evaluată la 1 miliard de lei, inclusiv TVA/circa 200 de milioane de euro și vizează culoarul de mobilitate – Pod Oașului-Răsăritului – străzile Răsăritului - Câmpul Pâinii - Pod IRA.
CITEȘTE ȘI:
Șase proiecte de infrastructură urbană care vor transforma Clujul
După aprobarea resurselor financiare necesare pentru primul tronson al Culoarului de mobilitate nord, poate fi lansată licitația de proiectare și execuție.
Culoarul de Nord al Clujului va oferi o conectivitate sporită și o mobilitate urbană eficientă
Investiția vizează realizarea unei infrastructuri rutiere moderne, circa 10 kilometri de drum, 12 kilometri de piste de biciclete, spații verzi, precum și reabilitarea a două poduri existente, dar și realizarea a trei poduri noi. De asemenea, proiectul include două parcări subterane, noi stații de transport în comun și șase sensuri giratorii.
Proiectul Culoarului de nord include zece obiective:
*str. Câmpul Pâinii, Someș – intersecție str. Paris
Lungime 908 metri liniari, investiție peste 97 de milioane lei cu TVA, durată de implementare 2 ani din care 3 luni achiziția terenurilor, 6 luni proiectare și 15 luni execuție.
*str. Răsăritului, Someș, intersecție str. Paris
Lungime 649 de metri liniari, investiție de peste 42,3 milioane lei, durată de implentare 2 ani din care 3 luni achiziția terenurilor, 6 luni proiectare și 15 luni execuție.
*str. Câmpul Pâinii, intersecție str. Paris-intersecție str. Fabricii
Lungime 722 de metri liniari, investiție de peste 75,5 milioane lei cu TVA, durată de implementare a investiției 30 de luni din care 3 luni, achiziția terenurilor, 9 luni proiectare și 21 de luni execuția.
*str. Răsăritului, intersecție str. Paris-intersecție str. Fabricii
Lungime de 767 metri liniari, investiție peste 116,1 milioane lei, durată de implementare de 45 de luni din care 3 luni achiziția terenurilor, 12 luni proiectare și 30 de luni, execuția.
*str. Câmpul Pâinii, intersecție str. Fabricii-intersecție str. Fabricii de Zahăr
Lungime 869 de metri liniari, valoarea investiție peste 70,8 milioane lei cu TVA, durată de implementare 37 de luni din care 3 luni pentru achiziția terenurilor, 10 luni proiectare și 24 de luni execuție.
*str. Răsăritului, intersecție str. Fabricii-intersecție str. Fabricii de Zahăr
Lungime 960 de metri linairi, investiție de peste 241,9 milioane lei, durată de implementare de 45 de luni din care 3 luni achiziția terenurilor, 12 luni proiectare și 30 de luni, execuția.
*str. Câmpul Pânii, intersecție str. Fabricii de Zahăr – Pasaj IRA
Lungime 2089 de metri liniari, investiție peste 158,6 milioane lei și o durată de implementare de 33 de luni din care 3 luni achiziția terenului, 9 luni proiectare și 21 de luni execuția.
*str. Răsăritului, intersecție str. Fabricii de Zahăr – intersecție Pod IRA
Lungime 1391 de metri liniari, o investiție de peste 84,9 milioane lei cu TVA și o perioada de execuție de 33 de luni din care 3 luni achiziția terenului, 9 luni proiectare și 21 de luni execuția
*str. Aurel Vlaicu, km 0+090 – 0+250, Pod IRA peste DJ105S și Magistrala L300, str. Traian Vuia
Lungime de 293 de metri liniari, investiție de peste 85 de milioane de lei și un termn de execuție de 31 de luni din care 3 luni, achiziția terenului, 9 luni proiectare și 19 luni execuția.
*str. Câmpul Pâinii – intersecție str. Turnu Roșu
Lungime de 847 de metri liniari, o investiție de peste 84,7 milioane de lei și un termen de realizare a investiției de 24 de luni din care 3 luni, procesul de obținere a terenurilor , 6 luni proiectare și 15 luni execuția.
„Până acum s-a lucrat la documentația necesară Culoarului de nord, pentru că este un proiect complex, corelat cu proiectul trenului metropolitan.
CITEȘTE ȘI:
Dezvoltarea zonei de nord a Clujului după conceptul „orașului de 15 minute”. Viceprimarul Dan Tarcea: „Să avem funcțiuni suplimentare, ca cetățenii care locuiesc acolo să nu mai fie nevoiți să migreze”.
A trebuit să avem multe întâlniri pentru a ne putea corela, astfel încât să putem veni acum în fața Consiliului Local cu aprobarea indicatorilor tehnico-economici.(…). Mă bucur că am ajuns în faza de aprobare, pentru că după această etapă urmează practic pregătirea organizării licitației, să vedem cum planificăm fondurile, pentru că 200 de milioane de euro nu e o sumă de ici, de colo”, a explicat marți primarul Emil Boc în cadrul unei intervenții radio locale.
Termenul pentru realizarea investiției este estimat la 3 ani și nouă luni:
*total 45 de luni, din care 3 luni pentru achiziție, 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuție.
Culoarul de mobilitate nord va asigura o infrastructură rutieră sustenabilă, bazată pe conectivitate și acesibilitate locală și regională, va dispune de patru benzi de circulație și va fi integrat în rețeua urbană de mobilitate, inclusiv de transport public, velo și pietonal.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: