Ministrul Educației, clujeanul Daniel David, a pledat marți pentru un control parental riguros în ceea ce privește accesul adolescenților la rețelele sociale.
Peste 200 de cercetători, scriitori și profesori, printre care Mircea Cărtărescu și Radu Vancu, cer Ministerului Educației „regândirea integrală” a programei propuse la română pentru clasa a IX-a.
Daniel David consideră că integrarea Educației în Strategia națională de apărare 2025 - 2030 este fundamentală pentru dezvoltarea unei societăți bazate pe cunoaștere. „Fără educație devenim o civilizație eșuată sub obscurantism, iar fără cercetare ajungem o colonie tehnologică”, spune ministrul Educației.
Reducerea analfabetismului funcțional, formarea de competențe-cheie și o raportare adecvată la piața muncii sunt câteva dintre obiectivele noilor programe școlare pentru liceu care se vor aplica din anul școlar 2026-2027.
Ministrul Educației Daniel David spune că profesorii poartă cea mai mare responsabilitate pentru analfabetismul funcțional, iar noua programă de liceu din 2026 va urmări reducerea fenomenului.
Nivelul redus de alfabetizare, abandonul școlar și un nivel scăzut al gândirii critice vulnerabilizează societatea în fața dezinformărilor și manipulării. Tema analfabetismului din România se regăsește printre subiectele prioritare ale Strategiei de apărare națională.
Daniel David propune o nouă strategie pentru educație care să reașeze învățământul pe fundamente sănătoase. „Sistemul actual generează niveluri de analfabetism funcțional care ne paralizează țara”, spune ministrul Educației.
Ministrul clujean al Educației solicită un pact pentru Deceniul educației și cercetării. „Trebuie să avem curajul să gândim împreună un model educațional nou”, spune Daniel David.