Educație

Cum să predai cursurile online fără ca elevii să își oprească mereu camerele?

Cum să predai cursurile online ca elevii să nu își închidă camerele video? Profesorii se confruntă des cu această problemă.

cum-sa-predai-cursurile-online-fara-ca-elevii-sa-isi-opreasca-mereu-camerele cum-sa-predai-cursurile-online-fara-ca-elevii-sa-isi-opreasca-mereu-camerele

 

 


Profesorii întâlnesc de multe ori problema „ecranelor negre” de când a început școala online. Mulți elevi își pierd interesul și atenția la lecțiile făcute de acasă, prin intermediul online.

 


Cursurile online trebuie să devină mult mai interactive pentru a deveni mai eficiente în educarea școlarilor, care de multe ori își închid camerele video, timp în care poate chiar desfășoară alte activități față de cele didactice.

Așadar, ceva trebuie făcut în plus în momentul în care profesorul nu reușește să atragă suficient atenția elevului, neexistând o regulă prin care aceștia ar fi obligați să își activeze camerele de filmare.


Pentru a crește implicarea elevilor, o profesoară din SUA, absolventă a Harvard, a propus câteva lucruri pe care și alte cadre didactice le-ar putea pune în aplicare, conform Edupedu.ro. Profesoarea consideră că mulți dintre elevi își închid camerele pentru că nu se simt confortabili în contextul comunicării de la distanță.

O metodă eficientă de predare este ca profesorul să se utie direct la fețele lor. Acest lucru poate să fie dificil dacă elevul are camera închisă, dar poate să dea roade dacă elevul o are pornită.


Cum să predai la școala online?

O metodă care ar putea să dea roade este includerea elevilor în grupuri mai restrânse de discuții pentru tot felul de activități didactice. Chiar dacă nu își pornesc constant camerele, la sfârșitul actului educațional, ei trebuie să aibă înregistrate filmulețe în care să se vadă că nu au stat degeaba în tot acel timp.

Elevii pot interacționa fie printr-un exercițiu la care câțiva elevi își lasă camerele deschise și discută între ei, iar cei care au camerele închise să scrie în partea destinată trimiterii textelor. Astfel, tot interacționează cu ceilalți.


Altă propunere este structurarea orei în mai multe părti. Elevii ar putea lua pauze în care să își închidă camera, timp în care lucrează în echipe sau individual la un exercițiu. După ce acea perioadă de timp destinată exercițiului a luat sfârșit, elevii trebuie să își redeschidă camerele pentru a interacționa mai bine.

O altă metodă, dar care nu implică necesitatea utilizării camerei video, este folosirea sondajelor sau a lucrărilor. Prin acestea se poate verifica și cât de multă implicare a fost din partea elevului, dar și cât de bine a înțeles lecția predată.

Și implicarea profesorului contează foarte mult deoarece acesta îl poate întreba direct pe elev de ce își ținea camera închisă ori, cum poate să îl ajute să fie mai confortabil în timpul activității didactice și pentru a înțelege mai bine lecția.

CITEȘTE ȘI:

Cât cheltuie studenții la Cluj? Pierderi mari în economie dacă nu se întorc la facultăți

 

Câți elevi de la Cluj au COVID-19 și câți profesori? Cazurile sunt tot mai multe

 

abonare newsletter