Educație
Peste 7.000 de elevi din clasele a II-a din județul Cluj vor susține probele scrise din cadrul Evaluării Naționale
În județul Cluj, peste 7.000 de elevi din clasele a II-a susțin probele scrise din cadrul Evaluării Naționale, sesiunea mai 2025.

În perioada 13-16 mai 2025, la nivelul județului Cluj, 7.036 de elevi din clasele a II-a, dintre care 4.954 de elevi din mediul urban și 2.082 de elevi din mediul rural, vor susține evaluările specifice, la finalul clasei a II-a, desfășurate potrivit calendarului de administrare a evaluărilor naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a.
CITEȘTE ȘI:
Calendar Evaluare Națională 2025. Când dau examen elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a.
În municipiul Cluj-Napoca, Evaluarea Națională la finalul clasei a II-a, va fi susținută de către 3.641 de elevi, din unitățile de învățământ preuniversitar de stat și private.
Calendarul probelor scrise la Evaluarea Națională
*Marți, 13 mai 2025, elevii claselor a II-a vor susține prima probă scrisă, la Limba română/Limba Maternă, privind evaluarea competențelor de producere a mesajelor scrise.
*Miercuri, 14 mai 2025, se va desfășura proba de evaluare a competențelor de receptare a mesajelor citite, la disciplina Limba română și Limba Maternă.
*Joi, 15 mai 2025, elevii claselor a II-a vor susține proba de evaluare a competențelor la disciplina Matematică și Explorarea Mediului.
Elevii care studiază în limba minorităților naționale vor susține vineri, 16 mai 2025, proba de evaluare a competențelor de receptare-producere a mesajelor scris-citite în limba română.
Evaluarea Națională, desfășurată în timpul orelor de curs: 45 de minute pentru fiecare probă
Pentru elevii claselor a II-a, timpul alocat fiecărei probe este de 45 de minute. Testele sunt evaluate în cadrul unității de învățământ preuniversitar, în maximum șapte zile de la data susținerii utimului test de la clasa respectivă.
„Recomand cadrelor didactice și părinților să aprecieze aceste evaluări pentru relevanța lor stadială, în vederea elaborării planurilor individualizate de învăţare, acolo unde acestea se impun, deoarece aceste evaluări permit cunoașterea nivelului competenţelor dobândite de elevi până în acest moment. Totodată, această diagnoză permite cadrelor didactice valorificarea rezultatelor la nivelul unităţii de învăţământ preuniversitar, prin măsuri specifice luate la nivelul fiecărei clase de elevi, scopul fiind acela de a optimiza progresul fiecărui elev”, a declarat Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.
Administratorii acestor evaluări naționale standardizate sunt învățătorii claselor a II-a. Fiecare administrator de test este asistat de un al doilea cadru didactic care nu predă la clasa respectivă și care are responsabilitatea de a susține procesul de administrare a instrumentelor de evaluare standardizată la nivelul clasei. Evaluările se desfășoară în timpul orelor de curs, în funcție de programul fiecărei unități de învățământ preuniversitar, de regulă, în sălile de clasă în care elevii își desfășoară activitatea.
Rezultatele obținute de către elevi la aceste probe nu se consemnează în catalogul clasei și nu se afișează, urmând a fi valorificate pentru întocmirea planurilor individualizate de învățare ale elevilor. Aceste rezultate se comunică individual fiecărui elev și părinte, având drept scop evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a pentru disciplinele: limba română, limba maternă și matematică.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
Foto: Depositphotos.com
CITEȘTE ȘI: