Daniel David propune o nouă strategie pentru educație care să reașeze învățământul pe fundamente sănătoase. „Sistemul actual generează niveluri de analfabetism funcțional care ne paralizează țara”, spune ministrul Educației.
Ministrul clujean al Educației solicită un pact pentru Deceniul educației și cercetării. „Trebuie să avem curajul să gândim împreună un model educațional nou”, spune Daniel David.
Clujul face demersuri concrete pentru prevenirea adicțiilor în mediul școlar și combaterea dependenței de jocurile de noroc, inclusiv prin consumul digital excesiv. Un proiect-pilot, adresat elevilor din clasele V – XII, va fi desfășurat în 15 școli din județ.
Educația și pregătirea tinerilor, susținerea proiectelor de dezvoltare și parteneriatele culturale sunt câteva dintre aspectele ce contribuie constant la creșterea calității vieții. „Prin proiectele pe care le dezvoltăm cu partenerii noștri creăm condiții pentru ca oamenii să rămână acasă”, a spus Vákár István, vicepreședinte CJ Cluj, la conferința „Pilonii de dezvoltare ai județului Cluj”.
Clujul este un model de bune practici la nivel național și european, iar colaborarea dintre administrație, mediul educațional și universitar, împreună cu segmentul de business, a permis o dezvoltare accelerată a municipiului și județului, a explicat viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, la conferința „Pilonii de dezvoltare ai județului Cluj”.
Administrația trebuie să reprezinte un catalizator al dezvoltării, iar colaborarea cu mediul preuniversitar, universități și mediul de afaceri reprezintă cheia unei creșteri economice sustenabile. „Asigurăm o conlucrare fructuoasă între actanții implicați pentru a facilita preluarea modelelor de bune practici”, spune Mircea Fica, fondator Club Antreprenor.
Cursurile s-au reluat în condiții normale de studiu la corpul B al școlii Hațieganu, clădirea de pe strada Câmpului, unde învață elevii de la școlile „Ion Creangă” și „Iuliu Hațieganu”
Ministrul Educației transmite că anul 2025 este cel mai complicat an pentru țară, după 1989, iar sistemul de învățământ trebuie să facă față abandonului școlar și analfabetismului funcțional: „Devenim vulnerabili la manipulare și la pseudoștiință”, spune Daniel David.