Economie

Avansează lucrările pe Autostrada Transilvania. Ce loturi vor fi deschise circulației în acest an?

Mai multe segmente ale Autostrăzii Transilvania ar putea fi deschise circulației în acest an, iar România ar putea atinge pragul de 1.000 de km de autostradă. Cum decurg lucrările pe lotul Câmpia Turzii-Chețani?

Progres pe Autostrada A3 Chețani-Câmpia Turzii/ Foto: Chetani-Câmpia Turzii 25.07.2023 youtube.com Progres pe Autostrada A3 Chețani-Câmpia Turzii/ Foto: Chetani-Câmpia Turzii 25.07.2023 youtube.com

 

 


Progrese însemnate pe mai multe loturi ale Autostrăzii Transilvania

 


Din cauza condițiilor meteo nefavorabile, segmentul de 15,7 km dintre Chețani și Câmpia Turzii, de pe A3, a înregistrat ușoare întârzieri, potrivit unui anunț făcut de constructorul Strabag în urmă cu două săptămâni. 

Potrivit ultimilor date din teren, Strabag a raportat un progres de 7 puncte procentuale pe lotul Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania (A3), potrivit economica.net. Estimările sunt optimiste pentru acest segment de autostradă, context în care lucrările la cei aproape 16 kilometri pot fi încheiate până la finalul anului, înainte de termenul contractual stabilit pentru anul viitor, adică cu un avans de 8 luni de zile. 


Contractual, termenul de predare al lucrărilor este august 2024.

De altfel, același constructor a înregistrat un avans de 6 puncte procentuale pe legătura Centura Oradea – A3, unde stadiul lucrărilor a ajuns la 62%.


Contract semnat pentru drumul expres A3 (Turda) și DN1 (Zona Tureni)

La finalul săptămânii trecute a fost semnat contractul pentru drumul expres care va face legătura dintre A3 și DN1 în zona localității Tureni.

Drumul expres cu o lungime de circa 5 km va avea o lăţime a benzii de circulaţie de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri şi spaţiu median de trei metri lăţime prevăzut cu separatoarele de sens. Vor fi realizate şapte poduri şi viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu şase deschideri şi o lungime totală de 258 de metri. 


Contractul pentru construcţia drumului de legătură dintre Autostrada Transilvania (A3) şi DN1 (localitatea Tureni, judeţul Cluj) a fost semnat vineri, 28 iulie, cu Asocierea Dimex-2000 Company (lider) - Obras Publicas y Regadios - OPR Asfalt - Autotehnorom - CON-A Operations, potrivit anunțului făcut de directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.

Asocierea are la dispoziţie 562,61 milioane de lei (fără TVA) şi 18 luni pentru a finaliza lucrările. 

Licitație deblocată pentru lotul cu Tunelul Meseș

Săptămâna trecută, licitația de 8 miliarde lei pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, lotul cu tunelul Meseș, a fost deblocată de CNAIR.

În mai 2023, licitația pentru lotul cu tunelul Meseș, cel mai dificil segment al Autostrăzii Transilvania Cluj – Oradea, a fost suspendată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. 

Recent, Compania de Drumuri a deblocat licitația suspendată, iar noul termen pentru depunerea ofertelor este stabilit pentru 28 august 2023.

Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău este cel mai mare contract pe care CNAIR l-a lansat până acum în licitație - 7,5-8,8 miliarde lei și este esențial pentru legăturile cu loturile UMB Nădășelu – Poarta Sălajului (42 km), respectiv Lotul Nurol, tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău (14 km) care ar urma să fie deschis la toamnă.

Un segment „muzeu” pe lotul Poarta Sălajului-Nușfalău

Un alt lot de pe Autostrada Transilvania, Nușfalău-Suplacu de Barcău, ar putea fi deschis pentru trafic în acest an. Realizat în proporție de 90%, turcii de la Nurol anunță un progres de 5 puncte procentuale pe acest segment.

Cei 13,55 km din Autostrada Transilvania dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău sunt aproape gata. Segementul ar fi putut fi deschis traficului rutier în următoarele săptămâni, însă din cauza birocrației bucata de autostradă ar putea fi inaugurată abia din toamnă.

„Nu vom putea circula la început de august deoarece, în ciuda insistențelor noastre publice reiterate timp de mai bine de un an de zile, oficialii Companiei Naționale Anti-Infrastructură din România s-au lălăit nepermis de mult cu formalitățile birocratice necesare descărcării provizorii de la sud de Suplacu de Barcău”, semnalau recent reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Încă din primăvara acestui an, Asociația Pro Infrastructură semnala că România ar putea atinge borna de 1.000 km cu un segment „muzeu”, fiind vorba de porțiunea de 13 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău.

Contractul de 80 de milioane de euro cu turcii de la Nurol a fost semnat în septembrie 2020, iar ordinul de începere a fost semnat în februarie 2021 cu termene de 6 luni proiectare și 18 luni execuție. Termenul oficial de finalizare, februarie 2023, a fost depășit. 

Pe acest segment, turcii de la Nurol realizează un nod rutier la Nușfalău, 7 pasaje, 5 poduri și o parcare de scurtă durată. Pentru deschiderea traficului e nevoie, însă, de o descărcare provizorie la capătul dinspre Suplacul de Barcău (la Porț).

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Contract semnat! Drumul de legătură dintre Autostrada Transilvania şi DN1 ar urma să fie inaugurat într-un an și jumătate

Licitația de 8 miliarde lei, pentru cel mai dificil lot al Autostrăzii Transilvania Cluj – Oradea, deblocată de CNAIR

Un segment din Autostrada Transilvania, împotmolit din cauza birocrației. „Atingem borna de 1.000 kilometri cu... un minunat muzeu!”

Autostrada Transilvania. Progres redus pe segmentul Chețani-Câmpia Turzii, din cauza ploilor. Contructorul turează motoarele pentru a încheia lucrările în 2023

Ultimele Stiri
abonare newsletter