Economie

Licitație anulată pentru 26 de km. „blestemați” din Autostrada Transilvania. „E o premieră planetară, proiect început în urmă cu 18 ani!

„Record mondial negativ pe AutostradaTransilvania Chiribiș-Suplacu de Barcău”, susține Asociația Pro Infrastructură (API). „Avem confirmarea că responsabilii din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au decis să anuleze licitația pe cei 26,35 kilometri blestemați”, mai transmite ONG-ul.

sursa foto Facebook Asociația Pro Infrastructură sursa foto Facebook Asociația Pro Infrastructură

 

„Nu știm sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneți voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani și trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel și Corsan-Corviam) și trei licitații (lansate în mai 2014, august 2017 și decembrie 2020). Urmează a... patra! Speram că a treia oară-i cu noroc, dar nu a fost să fie”, au scris pe Facebook cei de la API.


„Povestea transilvăneană (de groază) a acestui segment de 26,35 km este similară cu a vecinului său de la vest. Viaductul de 1,8 km lungime executat de Bechtel pe lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău face parte din acest lot care a fost lăsat în voia sorții la 60-70% stadiu fizic când s-a reziliat contractul în 2013. CNAIR a lansat licitația pentru finalizarea lucrărilor în 27 aprilie 2014 (acum 8 ani, ați citit bine), în 2015 s-a semnat cu asocierea spaniolă Corsan-Corviam, dar în 2016 s-a reziliat din cauza mobilizării insuficiente a constructorului. În 23 august 2017 s-a pornit o nouă licitație, însă după doi ani și jumătate de tergiversări, amânări, contestații și reevaluări, în ianuarie 2020 CNAIR o anulează deoarece antreprenorul desemnat câștigător are probleme financiare în țara de origine”, mai scriu cei de la API.

A treia licitație a fost pornită abia în 7 decembrie 2020, cele (doar) 4 oferte fiind depuse în 15 martie 2021, doi concurenți mergând mai departe.


Câștigătorul inițial declarat de CNAIR, Erbașu, a fost contestat și contestatarul, Trameco, a câștigat definitiv, prin hotărârea Curții de Apel București din 15 februarie 2022, descalificarea ofertei Erbașu.

„În 26 iulie, conform datării documentului, CNAIR declară inadmisibilă oferta Drum Asfalt-Trameco. Motivul? Din ce informații avem, nu din cauza certificatului negativ rezultat din rezilierea contractului pe lotul vecin, Chiribiș-Biharia, ci pentru modalitatea de calcul a experienței similare (valoare proiecte similare construite anterior) a partenerului spaniol din asociere. Rezultat automat? Anularea procedurii. Decizia CNAIR poate fi atacată de Drum Asfalt-Trameco în termen de 10 zile de la comunicare. La această oră nu știm când/dacă a fost comunicată, deci nu putem spune cert dacă perioada legală de atac s-a scurs sau nu. Solicităm CNAIR să clarifice public dacă asocierea Drum Asfalt-Trameco a făcut sau nu contestație.

CITEȘTE ȘI:

Încep lucrările pe încă un sector din Autostrada Transilvania! CNAIR a aprobat Proiectul Tehnic

Deciziile CNAIR pentru loturile Chiribiș – Suplacu de Barcău și Chețani – Câmpia Turzii, „răsturnate” de instanțe

Lotul A3 Chiribiș-Biharia, „tronsonul blestemat”. Specialiștii cer rezilierea urgentă a contractului de către CNAIR

Ultimele Stiri
abonare newsletter