Administrație

Deciziile CNAIR pentru loturile Chiribiș – Suplacu de Barcău și Chețani – Câmpia Turzii, „răsturnate” de instanțe

Instanțele au invalidat două decizii ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), privind licitațiile pentru loturile Chiribiș – Suplacu de Barcău și Chețani – Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvania.

Deciziile CNAIR pentru loturile Chiribiș – Suplacu de Barcău și Chețani – Câmpia Turzii, „răsturnate” de instanțe Deciziile CNAIR pentru loturile Chiribiș – Suplacu de Barcău și Chețani – Câmpia Turzii, „răsturnate” de instanțe

 

 


Curtea de Apel București (CAB) și Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) au invalidat recent două decizii ale Companiei de Drumuri privind licitațiile pentru loturile Chiribiș – Suplacu de Barcău și Chețani – Câmpia Turzii, ambele de pe traseul Autostrăzii A3 Transilvania, scrie Economedia.

 


În primul caz, pentru lotul Chiribiș – Suplacu de Barcău, cu o lungime de 26 de kilometri, la sfârșitul lunii februarie, Curtea de Apel București a admis „în parte” contestația Selina și a dispus, definitiv, reevaluarea ofertei câștigătoare (Erbașu – Vahostav). Constructorul Erbașu câștigase în septembrie contractul de peste 500 de milioane lei.

 


Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News
 

 

În al doilea caz, CNSC (instanța administrativă) a admis contestația constructorului Strabag la contractul pentru lotul Chețani – Câmpia Turzii, câștigat de Drum Asfalt, care face parte din Grupul de firme Selina. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a dispus reevaluarea ofertei câștigătoare.


Ce presupune reevaluarea ofertei?

Reevaluarea ofertei poate însemna inclusiv desemnarea aceluiași constructor, dar cu riscul de a avea, din nou, contestații. Au fost situații când, după reevaluare, CNAIR a desemnat același constructor sau a stabilit un nou câștigător (cazul lotului 1 A0 București – Nord).

Firma bihoreană Drum Asfalt (Selina) este constructorul care ar fi trebuit să înceapă de mai bine de un an lucrările pentru lotul Biharia – Chiribiș. Practic, trei loturi ale Autostrăzii Transilvania cu o lungime totală de 72 km încă sunt blocate după ce CAB și CNSC au „întors” deciziile comisiilor de evaluare și pentru că Ministerul Transporturilor „tărăgănează” de aproape un an rezilierea contractului cu Selina.


Nurol avansează pe lotul Suplacu de Barcău–Nușfalău al A3

Sunt însă și vești bune care vin de pe șantierele Autostrăzii Transilvania: lucrările pe lotul cuprins între Suplacu de Barcău și Nușfalău al Autostrăzii Transilvania sunt în grafic, ritmul constructorului de până acum dând speranțe ca lotul să fie terminat în termen.

Constructorul de pe lotul Suplacu de Barcău–Nușfalău al Autostrăzii Transilvania. Nurol, a ieșit cu bine din iarnă, reușind să scape de noroaie și să avanseze. Asociația Pro Infrastructură îl laudă pe antreprenor, arătând că dacă va continua lucrările în ritm susținut, constructorul își poate respecta termenul contractual de finalizare: primăvara anului 2023.

„Autostrada Transilvania între Suplacu de Barcău și Nușfalău este în grafic. Acum două zile am filmat cei 13,55 km ai tronsonului.

Turcii de la Nurol au ieșit excelent din iarnă, reușind să scape de noroaie și să avanseze bine atât la terasamente cât și la structuri. Contractul pentru cei 13,55 km a fost semnat în 30.09.2020 și are ordin de începere 01.02.2021, cu 6 luni proiectare și 18 de execuție. Proiectul tehnic a fost aprobat în august 2021. Lotul este banal, fără structuri impresionante, relief perfect plat. Constructorul are doar câteva pasaje și poduri de făcut, un nod rutier și un spațiu de servicii. Felul în care arată șantierul după sezonul rece ne dă speranțe că antreprenorul, aflat la primul proiect în România, va păstra ritmul bun și își va respecta termenul contractual de finalizare: primăvara anului 2023”, au transmis reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

CITEȘTE ȘI:

Legătura Clujului la Autostrada Transilvania, BLOCATĂ. Proiectul „bate pasul pe loc” de opt luni.

abonare newsletter