Administrație

Transportul public pe timp de noapte ar putea costa Clujul peste 2 milioane de lei. Boc: „Avem mai multe variante de lucru în analiză, dar nimic nu e gratis”

Până la începutul lunii iunie clujenii vor putea beneficia de noi linii de transport public de noapte. Variantele de lucru presupun deschiderea mai multor trasee, dar costurile ajung la peste 2 milioane de lei.

BUS pe timp de noapte în Cluj-Napoca, pe direcțiile N-V-E și N-V-S. Costuri de peste 2 milioane de lei/Foto: ISR Cluj-Napoca Facebook.com BUS pe timp de noapte în Cluj-Napoca, pe direcțiile N-V-E și N-V-S. Costuri de peste 2 milioane de lei/Foto: ISR Cluj-Napoca Facebook.com

 

 


În prezent, o singură linie de transport public de noapte circulă pe străzile orașului, pe axa Est-Vest, doar până la ora 01:00.

 


Primăria analizează propunerile USR privind extinderea transportului public nocturn pe intervale orare, fie până la ora 2:00, fie până la ora 4:00 dimineața, din treizeci în treizeci de minute. 

De asemenea, traseele pentru BUS-urile de noapte ar putea cuprinde direcțiile N-V-E ori N-V-S.


Edilul Emil Boc a arătat că administrația locală este aproape de a găsi o soluție pe acest subiect de interes pentru cetățeni. Costurile ar fi însă considerabile, de peste 2 milioane de lei pe an. 

„După cum am mai spus, în această vară vom avea transport public de noapte, cu trasee. 


Suntem într-o fază avansată de lucru cu Compania de Transport din Cluj. 

Dar nimic nu e gratis în lumea aceasta, vreau să știți, costă. Dar vom găsi resurse”, a explicat primarul Emil Boc. 


BUS pe timp de noapte și conectarea Gării cu Aeroportul

Pe lângă introducerea BUS-urilor pe timp de noapte, Emil Boc a recunoscut că Primăria analizează și varianta extinderii liniei care conectează Aeroportul „Avram Iancu” de Gara din Cluj-Napoca.  

„Dar trebuie să avem grijă la infrastructură – nu putem lua autobuzele existente de pe o linie, pentru a înființa alte linii. Trebuie să așteptați, pentru a putea corela aceste aspecte. 

Am reușit să extindem transportul public în Aiton, în Petreștii de Jos, am înființat o linie de conectare cu Aeroportul. Rămâne tema transportului de noapte, dar și conectarea Gării cu Aeroportul este într-o fază avansată de analiză. 

Cred că înainte de sfârșitul lunii Mai vom putea anunța calendarul pentru transportul public nocturn din vară. 

O variantă de lucru presupune costuri de 2,5 milioane de lei/an. 

Avem toate variantele de lucru pe masă: pe direcția N-V-E și pe direcția N-V-S, dar și pe direcția N-E. Mai trebuie să corelăm proiectul cu infrastructura și resursele financiare. 

Cred că până la sfârșitul lunii vom oferi transportul de noapte”, a declarat primarul Emil Boc în ședința de Consiliu local de luni. 

Edilul a apreciat propunerile USR în privința eficientizării transportului public prin deschiderea de noi linii nocturne, dar a arătat că aceste propuneri trebuie să fie consonante cu potențialul infrastructurii existente. 

El a susținut că odată cu înființarea noilor linii de noapte de transport public, acestea vor trebui extinse în timp, pe modelul transportului dedicat elevilor, iar acest aspect necesită resurse de finanțare permanentă. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Clujenii vor circula în curând cu transportul public de noapte. „Vom avea transport public nocturn și îl vom anunța în perioada următoare”

Clujul ar putea fi conectat 24/7, prin noi linii de transport de noapte! Vezi pe ce rute din oraș

USR, propuneri pentru transportul public la Cluj-Napoca: trei linii de noapte în loc de una, transport metropolitan extins și benzi dedicate în toate cartierele

Linia expres Aeroport – Piața Mihai Viteazul ar putea circula și pe timp de noapte. „Dacă există cerere, orarul va fi extins”

Transportul public din Cluj-Napoca ajunge în două comune din zona metropolitană. CTP introduce noi rute în Aiton și Petreștii de Jos

Ultimele Stiri
abonare newsletter