Actualitate

Autostrada Transilvania. Șanse pentru deschiderea circulației pe 27 km în 2025, în cazul unei mobilizări exemplare.

În cazul unei mobilizări ca la carte, la finalul acestui an 27 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania ar putea fi deschiși circulației.

Autostrada A3 Topa Mică - Zimbor - Poarta Sălajului|Foto: Asociația Pro Infrastructura - Facebook Autostrada A3 Topa Mică - Zimbor - Poarta Sălajului|Foto: Asociația Pro Infrastructura - Facebook

 

 


La finalul lui 2025, șoferii ar putea circula pe aproximativ 27 de kilometri ai Autostrăzii (A3), în condițiile în care antreprenorul UMB va aloca suficiente forțe și dacă autoritățile vor reuși să rezolve birocrația necesară pentru nodul rutier de la Românași, conexiunea provizorie A3-DN1F la sud de Topa Mică (județul Cluj), potrivit estimărilor Asociației Pro Infrastructură.

Obiectivul, spune sursa citată, este încă posibil, dar „UMB trebuie să-și aducă mult mai multe forțe între Topa Mică și Zimbor. Ceea ce momentan nu face, din păcate”.


27 de kilometri de autostradă, între Topa Mică și Poarta Sălajului, ar putea fi deschiși circulației în 2025

„Rămâne de văzut dacă atât UMB cât și CNAIR se vor mobiliza corespunzător, în teren și birocratic, ca să inaugureze spre final de 2025 pe Autostrada Transilvania doar 12 (Poarta Sălajului-Zimbor) sau 27 kilometri de la Poarta Sălajului până la sud de Topa Mică, cu o descărcare temporară în acest punct”, transmite Asociația Pro Infrastructura (API) prin intermediul unui mesaj publicat pe pagina de Facebook. 

Dacă pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului, lucrările la cei 12,24 kilometri de autostradă avansau substanțial la mijlocul lunii trecute, pe segmentul Topa Mică – Zimbor, mobilizarea lasă de dorit. 


CITEȘTE ȘI: 
Sute de muncitori pe sectorul Zimbor – Poarta Sălajului al Autostrăzii Transilvania

27 de kilometri de autostradă, între Topa Mică și Poarta Sălajului, ar putea fi deschiși circulației în 2025|Foto: Asociația Pro Infrastructura - Facebook

De altfel, după cum arăta în martie Asociația Pro Infrastructura, autoritățile trebuie să rezolve birocrația necesară în nodul Poarta Sălajului (Românași) și la conexiunea provizorie A3-DN1F la sud de Topa Mică.

În toamna anului trecut, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) desemna oferta câștigătoare pentru contractul în valoare de 71 de milioane de lei pentru realizarea nodului rutier de la Românași, care va asigura accesul pe și dinspre Autostrada Transilvania, care a fost atribuit constructorului UMB.


Contractele pentru segmentele finanțate prin PNRR, semnate în urmă cu cinci ani

Reprezentanții API semnalează că cele două secțiuni Nădășelu-Zimbor (30,06 km) și Zimbor-Poarta Sălajului (12,24 km), finanțate prin PNRR, au devenit „o rușine nu doar pentru CNAIR, ci și pentru UMB: contractele au fost semnate în 28 decembrie 2020 și 01 iulie 2020, au ordine de începere din 25.01.2021, respectiv 31.05.2021 și ambele prevăd câte 12 luni de proiectare plus alte 24 de execuție”, conform Asociației Pro Infrastructura. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Autostrada Transilvania. Pot începe lucrările pe secțiunea Chiribiș – Biharia.

Scenarii pentru realizarea secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș (A3): lucrările ar putea fi încheiate la final de 2026, la 22 de ani de la prima cupă de excavator dată de Bechtel.

Ultimele Stiri
abonare newsletter