În marile orașe europene, procesul de reconversie urbană a fost una dintre cele mai eficiente soluții pentru dezvoltarea sustenabilă. Înlocuirea fostelor zone industriale cu cartiere rezidențiale mixte – locuințe, servicii și mult spațiu verde – regenerează zonele degradate și contribuie direct la creșterea calității vieții.
Culoarul de mobilitate Nord va urma aliniamentul căii ferate, va conecta Piața Gării, Parcul Feroviarilor, Piața 1 Mai, strada Fabricii și zona IRA – Expo Transilvania, și va ajuta la reconversia urbanistică a vechilor platforme industriale.
În locul unui spațiu gri, betonat, a cărui utilitate a rămas uitată în timp, în anii ‘80, zona de nord a Clujului poate fi regenerată și transformată într-un adevărat plămân al orașului, cu cartiere moderne, eco, verzi, nu precum dormitoarele Clujului, cartierele uriașe în care betonul și griul au fost și sunt o constantă.
Parteneriatele publice-private (PPP) reprezintă un element esențial pentru dezvoltarea infrastructurii, progresul tehnologic și securitatea energetică. LISTA COMPLETĂ A INVITAȚILOR.
Suntem la începutul unei transformări radicale a zonei industriale din nordul orașului, unde numeroase platforme industriale vor deveni zone mixte de tip rezidențial-comercial-birouri.
Proiectul din zona strada Plevnei - Pod IRA creează mii de locuri de muncă și demonstrează că regenerarea urbană nu înseamnă doar modernizare arhitecturală, ci și un motor economic major.
Această zonă, cu un trecut industrial puternic, a rămas într-o stare de semi-abandon și nu s-a integrat până acum coerent în dezvoltarea orașului modern.
Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a declarat că toate proiectele majore ale orașului au alocări financiare în bugetul național, ceea ce va duce la continuarea investițiilor.