Administrație

Încep lucrările pentru electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. FĂRĂ TRENURI între Aghireș și Huedin, din 2024!

Circulația feroviară între Aghireș și Huedin va fi închisă complet de anul viitor, transferul între stații urmând a fi realizat cu autocare. A fost emisă autorizația pentru lucrări de modernizare și electrificare a căii ferate, pe lotul Aghireș-Poieni.

Încep lucrările pentru electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. FOTO: CFR Infrastructură/ Facebook Încep lucrările pentru electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. FOTO: CFR Infrastructură/ Facebook

 

 


Pot începe lucrările de electrificare și modernizare a Magistralei Cluj Napoca - Oradea. Ministerul Transporturilor a emis recent autorizația de construire pentru lotul 2 Aghireș-Poieni, a cărui modernizare va fi realizată de  Asocierea Alstom-Arcada, în cadrul unui contract de 1,5 miliarde lei, scrie Economedia.ro. Aceeași asociere va realiza și lucrările în cadrul Lotului 1, cuprins între Cluj-Napoca și Aghireș.

 


Autorizația de construire pentru modernizarea lotului 2 al Magistralei CFR 300 Cluj Napoca-Oradea, lotul 2 Aghireș-Poieni, este primul mare contract feroviar finanțat din PNRR unde pot începe lucrările de execuție. Câștigătorul contractului este Asocierea Alstom-Arcada, cu care CFR a semnat pe 21 decembrie 2022 pentru lucrări în valoare de 1,5 miliarde lei. Potrivit contractului, proiectarea durează 6 luni, iar execuția proiectului - 36 de luni. 

În urma intervențiilor, trenurile de călători ar urma să circule cu 160 km/h, iar cele de marfă, cu 120 km/h. Lotul se numără printre cele opt mari contracte feroviare pentru modernizare și electrificare cu bani din PNRR. Autorizația de construire are o durată de 35 de luni și acoperă lucrări de 1,398 miliarde lei. Lotul 2 are o lungime de 36,5 kilometri, iar pe traseu sunt prevăzute și două tuneluri, potrivit CFR Infrastructură. 


„Am semnat astăzi contractul pentru electrificarea și modernizarea secțiunii AGHIREȘ – POIENI (LOTUL 2), un traseu în lungime de 36,5 km, cu două tuneluri, de 298 m, respectiv 320 m, la care se adaugă alte importante lucrări de artă și construcții civile noi, inclusiv obiective de utilitate publică și feroviară, care vor contribui semnificativ la atingerea scopului general al acestui mare proiect de dezvoltare a rețelei feroviare din nord-vestul țării, între Cluj Napoca și Episcopia Bihor”, a declarat, la semnarea contractului, Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Fără trenuri între Aghireș și Huedin, din 2024

Circulația feroviară între Aghireș și Poieni, respectiv Poieni și Aleșd va fi închisă total începând cu luna ianuarie 2024, iar pe relația Aghireș-Huedin, transferul între stații se va realiza prin mijloace auto, a comunicat CFR Infrastructură.


„În cadrul proiectului de Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, Lot 2 Aghireș – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleșd, Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria. Estimăm închiderea totală a circulației feroviare pe intervalele Aghireș – Poieni (linie dublă) și Poieni – Aleșd (linie simplă), începând cu luna ianuarie 2024. Menționăm faptul că, începând cu 01.01.2024, când circulația trenurilor va fi închisă pe distanța Aghireș – Huedin (parte din Lot 2 Aghireș – Poieni), trenurile vor circula alternativ, pe câte un fir pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș, urmând ca pentru relația Aghireș – Huedin să fie puse la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare.În ceea ce privește circulația trenurilor de marfă, menționăm faptul că aceasta va fi retrasată pe rute alternative. Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026” a transmis CFR Infrastructură pentru Hotnews.ro.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Primele trenuri electrice noi, în circulație de anul viitor. Cu 160 km/h de la Cluj la București, Timișoara sau Iași

Ultimele Stiri
abonare newsletter