Proiectele de transport și de dezvoltare locală, care vor fi finalizate până la sfârșitul lui august 2026, vor fi finanțate din fonduri PNRR. Pentru alte tipuri de proiecte „vitale” contractate, Guvernul Bolojan promite alte surse de finanțare europene sau naționale.
Administrația locală din Florești derulează o serie de proiecte de investiții în infrastructura școlară finanțate prin programul național „Anghel Saligny”, dar și din fonduri europene. „Fiecare proiect este analizat separat, iar investițiile vor continua”, spune primarul Bogdan Pivariu.
Ministerul Proiectelor Europene a anunțat că în termen de 15 zile va fi elaborată o listă cu proiectele care vor beneficia de finanțare PNRR, iar autoritățile locale trebuie să prezinte stadiul proiectelor derulate. „Nu sunt îngrijorat din această perspectivă, majoritatea proiectelor din Cluj sunt foarte avansate”, spune primarul Emil Boc.
România riscă să rămână fără finanțare europeană pentru continuarea proiectelor de infrastructură. Segmentul Nădășelu - Poarta Sălajului, realizat în proporție de 80%, riscă să rămână fără bani din PNRR.
România trebuie să urgenteze reforma fiscală ca să depună până la sfârșitul lunii iulie cererea de plată numărul 4 din PNRR, pentru a nu risca pierderea a 5,7 miliarde de euro. Până în prezent, gradul de absorbție a fondurilor europene pe perioada 2021-2027 este de doar 9,4%.
Președintele interimar al Senatului a transmis, vineri, un mesaj la 20 de ani de la semnarea Tratatului de aderare a României la UE. „Uniunea Europeană a însemnat mai mult decât finanțare”, spune Mircea Abrudean.