Culoarul de mobilitate Nord va urma aliniamentul căii ferate, va conecta Piața Gării, Parcul Feroviarilor, Piața 1 Mai, strada Fabricii și zona IRA – Expo Transilvania, și va ajuta la reconversia urbanistică a vechilor platforme industriale.
În locul unui spațiu gri, betonat, a cărui utilitate a rămas uitată în timp, în anii ‘80, zona de nord a Clujului poate fi regenerată și transformată într-un adevărat plămân al orașului, cu cartiere moderne, eco, verzi, nu precum dormitoarele Clujului, cartierele uriașe în care betonul și griul au fost și sunt o constantă.
Amprenta de carbon este cantitatea totală de gaze cu efect de seră, în special dioxid de carbon și metan, generate de activitățile noastre. Noile generații au devenit conștiente de necesitatea reducerii acestei amprente la nivel individual, pentru a opri consecințele negative ale schimbărilor climatice.
Traficul rutier este blocat în cea mai mare parte a zilei în zona sensului giratoriu de pe strada Oașului spre Chinteni. Viceprimarul Dan Tarcea spune că în zonă se va construi un pasaj suprateran sau subteran pentru descongestionarea traficului.
Un nou podeț se ridică în cartierul Iris, care va asigura o mai bună conexiune cu Parcul Armătura. Alte două pasarele vor fi realizate în cadrul proiectului de revitalizare a malurilor Someșului.