Externe

Ungaria vine cu autostrada până la Satu Mare

Până la sfârșitul anului 2026, România și Ungaria ar putea realiza o legătură pe autostradă între orașul de graniță Nyíregyháza și Satu Mare.

România ar putea fi legată prin autostradă de Ungaria, pe la Satu Mare/Foto: pixabay.com România ar putea fi legată prin autostradă de Ungaria, pe la Satu Mare/Foto: pixabay.com

 

 


Autostrada M49 din Ungaria este în curs de realizare, iar această ar putea fi prelungită până la granița României, potrivit declarațiilor făcute miercuri de ministrul ungar al construcţiilor şi transporturilor, János Lázár.

 


În urma unei investiții de aproximativ 175 de miliarde de forinţi, guvernul ungar a reușit să demareze construirea primului tronson de 28 de kilometri lungime a autostrăzii care va face legătura între autostrada M3 şi graniţa româno-maghiară.

Astfel, în continuarea acestui segment va fi realizat un alt tronson, de 17,5 kilometri, care va ajunge până la graniţa româno-maghiară, investiţia fiind de 150-160 de miliarde de forinţi, potrivit ministrului János Lázár, care a explicat că acest lucru va îndepărta obstacolele din calea cooperării economice şi sociale dintre cele două regiuni, informează agenția de presă MTI.


În vara anului trecut, aproape toate investițiile au trebuit să fie oprite, iar resursele Guvernului maghiar au trebuit să fie realocate „obiectivelor strategice”, a adăugat oficialul maghiar. 

CITEȘTE ȘI: 
Unde ajungem mai repede cu mașina din Cluj-Napoca. La Budapesta sau București?

Cel mai important dintre aceste obiective va fi exploatarea Ungariei ca „regiune de frontieră”, adică cu rol de „țară punte” între culturile europene și asiatice la granița a două lumi, Est și Vest, Nord și Sud și, prin urmare, este foarte important să se conecteze diferitele regiuni ale Bazinului Carpatic, a subliniat Lázár.


Una dintre cele mai mari investiții de autostradă a Ungariei din ultimii ani a fost construcția autostrăzii Košice-Miskolc. Guvernul din țara vecină doreşte continuarea acestui program prin conectarea pe cale rutieră a următoarelor oraşe: Nyíregyháza cu Satu Mare, Nyíregyháza cu Munkacevo, Békéscsaba cu Arad.

România a finalizat studiul de fezabilitate al secțiunii de autostradă de paisprezece kilometri care leagă granița și șoseaua de centură Satu Mare, săpăturile arheologice au fost finalizate, planul tehnic este în curs de pregătire și a început și procedura de expropriere, potrivit primarului din Satu Mare, Gábor Kereskényi. Este vorba de drumul expres de la Satu Mare (centură) la Oar (granița cu Ungaria) în lungime de circa 11 kilometri. Contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, cu o valoare de circa 3,7 milioane de lei, a fost semnat și demarat în 2020 cu Search Corporation. 


Întrebat cu privire la trecerea frontierei româno-maghiare, ministrul János Lázár a relatat că guvernul ungar sprijină în mod hotărât aderarea României la Spaţiul Schengen, iar în timpul preşedinţiei ungare a UE de anul viitor va depune eforturi pentru ca acest lucru să se poată realiza cât mai curând posibil.

De altfel, în decembrie 2021, Ungaria anunța că şi-a terminat partea din coridorul rutier Via Carpatia, care ajunge până la granița cu România, la Borș

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Unde ajungem mai repede cu mașina din Cluj-Napoca. La Budapesta sau București?

Ungaria a finalizat drumul care leagă granița cu România de Slovacia

abonare newsletter