Educație

Propunerea ministrului Educației pentru a combate analfabetismul funcțional, prezent în învățământul rural

O reformă a învățământului rural, „unde se află jumătate din copiii țării”, trebuie să se facă rapid, a declarat vineri ministrul interimar al Educației și Cercetării, Daniel David.

Propunerea ministrului Educației pentru a combate analfabetismul funcțional, prezent în învățământul rural| Foto: Depositphotos.com Propunerea ministrului Educației pentru a combate analfabetismul funcțional, prezent în învățământul rural| Foto: Depositphotos.com

 

 


O reformă a învățământului rural, „unde se află jumătate din copiii țării”, trebuie să se facă rapid, a declarat vineri ministrul interimar al Educației și Cercetării, Daniel David.

 


„Analfabetismul funcțional atinge cote alarmante de siguranță națională în România . (...) Eu când vorbesc despre aceste cifre de analfabetism funcțional mă refer la cei pe care îi avem în sistemul educațional, dar adaug că între 3 și 18 ani noi pierdem din sistemul educațional 18% dintre copii. Ar trebuie să îi avem în școală, dar nu îi avem în școală. Dacă adăugăm și lipsa de competențe pe care țintim în procesul educațional în cadrul acelui grup, procentul este mult mai mare în zona analfabetismului funcțional. De aceea, cred că tehnologia poate să fie o platformă bună prin care să facem o educație mai bună. (...) Tehnologia poate să fie un suport prin care ducem acele conținuturi relevante bine predate. (...) Noul ministru, eu dacă voi rămâne sau ministrul care va veni după mine, trebuie să facă rapid o reformă a învățământului rural unde se află jumătate din copiii țării”, a declarat ministrul Daniel David.

Propunerea ministerului Educației

Daniel David a spus că o variantă ar fi aceea ca o școală din mediul rural să aibă o școală mentor foarte bună din urban și împreună să desfășoare simultan anumite cursuri online.


„O variantă ar fi asta: o școală din mediul rural care știm că merge prost prin testările pe care le facem prin zona de analfabetism funcțional să aibă o școală mentor care merge foarte bine din București, Cluj, alt oraș mare, iar unele abilități pot fi făcute online simultan de profesori din București, cu copii de la clasa lui, iar ceilalți din vârful Munților Apuseni să fie conectați la ora respectivă cu ajutorul tehnologiei”, a explicat ministrul.

În opinia sa, tehnologia trebuie implementată treptat în sistemul educațional împreună cu metodele clasice.


„Trebuie să implementăm treptat tehnologia în sistemul educațional împreună cu metodele clasice și acolo unde este cazul să înceapă să domine procesul educațional. Mă refer în zonele IT, în zonele care prin esența lor țin de componenta tehnologică”, a afirmat Daniel David. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
Foto: Depositphotos.com

CITEȘTE ȘI:

Ministrul Educației, Daniel David, la inaugurarea noii facultăți a UBB Cluj: „Este cea mai mare comunitate academică a țării”

5.822 de elevi clujeni din clasele a VI-a vor susține probele scrise din cadrul Evaluării Naționale

Ultimele Stiri
abonare newsletter