Economie

Bucureștiul cu banii, Emil Boc cu construirea centurii metropolitane. Un nou acord între Primăria Cluj-Napoca și Compania de Drumuri

Primăria Cluj-Napoca pune capăt acordului de asociere cu primăriile Florești, Gilău, Baciu și Apahida pentru realizarea centurii metropolitane. Municipalitatea clujeană va încheia un nou acord, de această dată cu Compania de Drumuri pentru implementarea proiectului.

În 2017, primarii din Cluj, Florești, Gilău, Baciu și Apahida semnau un acord de colaborare pentru centura metropolitană. Sursă foto monitorulcj.ro

 

În decembrie 2017, primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, primarii din Apahida, Gilău, Floreşti, dar şi reprezentanţii Companiei de Drumuri şi ai Ministerului Trasporturilor semnau un protocolul de colaborare în scopul elaborării studiului de fezabilitate și a documentației tehnice necesare pentru centura metropolitană.


Acum, la 5 ani distanță, protocolul și-a atins scopul, iar consilierii locali vor decide încheierea acordului de asociere între primăriile Cluj-Napoca și Florești, Gilău, Baciu și Apahida în vederea parteneriatului încheiat pentru realizarea centurii metropolitane.

Acordul a fost încheiat în 2017 în vederea realizării în parteneriat a studiului de fezabilitate, a PUZ-ului și a documentației tehnice necesare pentru emiterea autorizației de construire pentru centura metropolitană.


În  octombrie 2022, proiectul centurii metropolitane a fost aprobat prin hotărâre de guvern. 

CITEȘTE ȘI: Cum va schimba centura metropolitană traficul? 6 benzi Florești – Cluj, 4 benzi pe Bulevardul Muncii. Primarul Emil Boc: „E un moment istoric”

Primăria Cluj-Napoca va încheia un nou acord de parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în scopul implementării proiectului centurii metropolitane.


Potrivit acordului, CNAIR are următoarele responsabilități: exproprieri, derularea procesului de accesare a finanțării nerambursabile, participarea la recepția obiectivului, preluarea în administrare a centurii metropolitane, întreținerea curentă și perioadă.

Primăria Cluj-Napoca are următoarele obligații: derularea procedurilor de expropriere ulterioare obținerii CF aferent coridorului de expropriere și a scoaterii din circuitul forestier a terenurilor, semnarea contractelor de supervizare, proiectare și execuție, monitorizarea și implementarea proiectului.


„Perioada de valabilitate a acordului de parteneriat începe la data semnării și încetează la data la care contractul de finanțare aferent proiectului își încetează valabilitatea”, se arată în documentul citat.

În conformitate cu avizele CNAIR și ale Ministerului Transporturilor, Faza I a centurii metropolitane se definește astfel: sector cuprins între km. 14+747 (nod 5) și km. 38+418 (nod 18) unde se intersectează cu DN 1N (VOCE) în lungime de 23,67 kilometri și drumuri de legătură în lungime de 19,16 kilometri având ca rol asigurarea conectivității directe cu Spitalul Regional de Urgență și Spitalul Pediatric Monobloc, asigurarea conectivității cu varianta de ocolire Cluj Est (DN 1N VOCE) prin nodul 18 (Apahida/DN1N) ce prevede realizarea podului peste canalul Someș, soluție ce permite extinderea pistei Aeroportului Internațional Cluj.


„Ministerul Transporturilor și-a exprimat acordul privind finanțarea sectorizată în două faze distincte, exprimându-și disponibilitatea privind finanțarea prioritară în cadrul Programului Operațional de transport 2021 – 2027, sector cuprins între nodul 5 și nodul 18 în lungime de 23,7 km și drumuri de legătură în lungime de 19,16 km cu un buget total de 998.547.953 euro”, se arată în documentele municipalității.

Cum va schimba centura metropolitană traficul? 6 benzi Florești – Cluj, 4 benzi pe Bulevardul Muncii

Centura metropolitană va aduce șase benzi pe DN 1 între Florești și Cluj-Napoca, o bandă dedicată pentru SMURD și pompieri și patru benzi de circulație pe Bulevardul Muncii.

Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35″, va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). 

Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km. și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură. În iunie, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă îl acuza pe primarul Emil Boc că a întârziat etapa de proiectare.

CITEȘTE ȘI:

Pas înainte pentru Centura Metropolitană! Proiectul centurii ajunge pe masa Guvernului

Boc și centura metropolitană. „Evident că se va face. Puteam trăi liniștit să nu-mi cadă părul și să mă enervez sau să mă agit”

Nicio ședință fără ceartă pe centura metropolitană. Emil Boc: „Oriunde Drulă atinge Clujul, otrăvește. Acest domn nu iubește Clujul”

Ultimele Stiri
abonare newsletter