Administrație

Pas înainte pentru Centura Metropolitană! Proiectul centurii ajunge pe masa Guvernului

Studiul de fezabilitate pentru proiectul centurii metropolitane din Cluj se află, vineri, pe masa Guvernului. După aprobare, următorul pas este scoaterea la licitație a etapei I, care prevede legătura Centurii Metropolitane Cluj-Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență.

Guvernul va aproba, vineri, studiul de fezabilitate pentru proiectul centurii metropolitane din Cluj/FOTO: Facebook/ Viorel Băltărețu

 

 


Studiul de fezabilitate pentru proiectul centurii metropolitane a Clujului ajunge, vineri, pe masa Guvernului. Executivul va da undă verde proiectului cu o valoare totală de 920 de milioane euro, care include 42 de kilometri de drum expres, 30 de kilometri de drum de legătură și 5 tuneluri de tip cut & cover sau cu galerie cu forare subterană.

 


Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru prima etapă a Centurii Metropolitane va fi aprobat în ședința executivului de vineri, practic ultima etapă înainte de a începe procedurile pentru lansarea licitației de proiectare și execuție.

Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35”, va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover, respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.


În prima etapă este prevăzută legătura Centurii Metropolitane Cluj-Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență pentru ca etapa II să fie și conexiunea cu Autostrada Transilvania. Profilul șoselei la racordările cu DN 1 și DN 1 C este de Drum Național cu o bandă/ sens, dar la intersecțiile cu nodurile rutiere platforma se lărgește la două benzi/ sens, banda suplimentară fiind pentru accelerare/ decelerare. Lățimea platformei drumului în cale curentă este de 23 metri, profil de drum expres, 2X7 metri, o zonă mediană de 4 metri cu benzi de ghidaj și parapete de protecție, iar lățimea acostamentelor este de 5 metri (2X2,5 metri).

Faza II: Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.  Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania, arată Nota de Fundamentare. Proiectul Centurii Metropolitane va obține finanțarea prin programele Ministerului Transporturilor.


Unde sunt prevăzute cele 5 tuneluri: 

  • Tunelul I amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Sf. Ion, la km 19+684.97, cu lungimea L= 490 m. Acesta se va realiza în sistem cut&cover
  • Tunelul II amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Mănăştur –fir dreapta la km 21+119.37, cu lungimea L= 370 m
  • Tunelul III amplasat pe Centura TR 35– zona Pădurea Făget / Mănăştur – fir stânga la km 21+120.22,  cu lungimea L= 363 m
  • Tunelul IV amplasat pe drum de legătură B3 Florești – Baciu – zona Pădurea Hoia, km 1+592, cu lungimea  L=450 m
  • Tunelul V amplasat pe drum de legătura B3 Florești – Baciu – zona Padurea Hoia, la km 4+330, cu lungimea L=310 m. Tunelurile 2, 3, 4, 5 sunt preconizate a se realiza în sistem de galerie cu sprijiniri, prin forare subterană

 

CITEȘTE ȘI:

Metroul și centura, aprobate de Guvern în octombrie? Boc: „Alții au dezvoltat proiecte de felul acesta în 20 de ani”

Soarta centurii metropolitane, decisă la București de acum. Proiectul a intrat în comisia tehnică de la CNAIR

Ultimele Stiri
abonare newsletter