Administrație

Cum va schimba centura metropolitană traficul? 6 benzi Florești – Cluj, 4 benzi pe Bulevardul Muncii. Primarul Emil Boc: „E un moment istoric”

Centura metropolitană va aduce șase benzi pe DN 1 între Florești și Cluj-Napoca, o bandă dedicată pentru SMURD și pompieri și patru benzi de circulație pe Bulevardul Muncii. „Este un moment istoric”, a spus primarul Emil Boc în debutul ședinței de Consiliu Local de miercuri.

Centura metropolitană va aduce șase benzi pe DN 1 între Florești și Cluj-Napoca, o bandă dedicată pentru SMURD și pompieri și patru benzi de circulație pe Bulevardul Muncii/ FOTO: INFO TRAFIC jud Cluj Centura metropolitană va aduce șase benzi pe DN 1 între Florești și Cluj-Napoca, o bandă dedicată pentru SMURD și pompieri și patru benzi de circulație pe Bulevardul Muncii/ FOTO: INFO TRAFIC jud Cluj

 

Ministerul Transporturilor a publicat indicatorii tehnico-economici pentru Centura Metropolitană Cluj-Napoca, o investiție estimată la 920 de milioane de Euro care va fi realizată în 2 etape.


Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35″, va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). 

Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km. și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură. În iunie, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă îl acuza pe primarul Emil Boc că a întârziat etapa de proiectare.


6 benzi pe DN 1, Grigorescu scapă de trafic

„Primul lot care va intra în lucru e direct legat de Spitalul Regional de Urgență. Etapa 1 începe cu Floreștiul și începe de la nodul 5 de centură care asigură legătura cu Baciu care ne va permite să descongestionăm Tăietura Turcului și Grigorescu cu acel drum (centura Florești – Donath – n.r).

Următorul nod e numărul 6 care e practic în zona Muzeului Apei/Cora. Venim cu un pasaj suprateran peste DN1 și mergem la nodul 7 care este capătul Mănășturului-Grigore Alexandrescu. Această structură ne asigură conectivitatea cu Spitalul Regional de Urgență. În această etapă vom avea de a face cu extinderea DN 1, 4 benzi de circulație în prezent, vom avea 6 benzi de circulație. Din cele 6 benzi care vor fi, patru vor fi pentru circulație și 2 pentru transportul în comun si salvare/pompieri. Vom avea o bandă dedicată pentru transportul în comun și pompieri/salvare. Plus pistă de bicicletă de 3 metri”, a precizat Emil Boc.


În prima etapă este prevăzută legătura Centurii Metropolitane Cluj-Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență pentru ca etapa II să fie și conexiunea cu Autostrada Transilvania.

Prima etapă  - 1 miliard de euro

„Următorul nod, numărul 8, ajungem la Edgar Quinet. Nodul 9 este la Frunzișului, un nod extrem de important. Vom avea întreaga legătură de la Frunzișului până în Centură făcută din bani europeni. Nodul 10 este Calea Turzii. Aici se supralărgește intrarea în Calea Turzii să fie compatibilizată cu centura. 


Nodul 11 este strada Mihai Românul. Nodul 12 este strada Măceșului – Bună Ziua, mergem la nodul 13 către Borhanci, inclusiv cu accesul la Spitalul Pediatric Monobloc. De aici, mergem mai departe la nodul numărul 14 care e Soporul, o porțiune din Sopor e făcută în această etapă a centurii.

Ajungem la nodul 15 Calea Someșeni – Selgros, după care, de aici, mergem la nodul numărul 16 Traian Vuia, după care mergem direct în Bulevardul Muncii care se mărește de la 2 benzi la 4 benzi, aici avem nodul numărul 17. Mergem până la nodul 18 care e Centura Vâlcele – Apahida, după care venim pe centură si ne ducem spre Vâlcele. În total sunt 20 de noduri de legătură. Prima etapă ajunge la 1 miliard de euro, finanțarea e asigurată din fonduri europene”, a mai spus edilul Clujului.


„Moment istoric”

„Etapa a doua e de la Gilău, inclusiv acel park & ride, și nodurile 2 3, 4 și 5 unde este acum începută centura. Trebuia în mod obligatoriu pentru a avea funcționalitate să se poată asigura conectivitatea cu viitorul Spital Regional de Urgență. Etapa viitoare, nodul 18 de la Apahida până la nodul 20 Câmpenești. E mult de lucru, intrăm în perioada de exproprieri de la Spitalul Regional de Urgență, urmeză să stabilim cadrul de derulare, avem deja antamate toate discuțiile. Prima etapă a centurii va fi legată de tronsonul legat de accesibilitatea la Spitalul Regional de Urgență. Urmează exproprierile, nu e o etapă ușoară, după care licitația de proiectare si execuție. Floreștiul va trebui să mai facă un drum pentru a asigura conectivitatea cu spitalul. Vorbim de 100 de kilometri a centurii, inclusiv drumurile de legătură și bretele de acces. Prima etapă va intra în implementare. Probabil se va lucra pe loturi, nu se va licita totul deodată, vom începe cu o primă parte care e legată de Spitalul Regional. E un moment istoric, trecerea la implementarea centurii. A doua etapă costă 410 miliarde euro”, a mai spus primarul.

Despre metrou, Emil Boc spune că acesta pornește din „Florești până la Podul IRA, Bulevardul Muncii, cu o ramificare a metroului spre Aeroport, o altă ramificare spre Iulius Mall și Sopor”, spunând că nu are alte detalii în plus față de cele două firme care s-au înscris la licitație pentru construirea acestuia.

Date tehnice centura metropolitană:

42 km lungime
32 drumuri de legătură
26 km bretele și poduri
35 km piste de biciclete

CITEȘTE ȘI:

Pas înainte pentru Centura Metropolitană! Proiectul centurii ajunge pe masa Guvernului

920 de milioane de euro pentru Centura Metropolitană care include și 5 tuneluri

Nicio ședință fără ceartă pe centura metropolitană. Emil Boc: „Oriunde Drulă atinge Clujul, otrăvește. Acest domn nu iubește Clujul”

abonare newsletter