Administrație

Analiză „la sânge” a marilor proiecte ale Clujului: „Centura e gestionată prost, metroul e doar o jumătate de metrou”

Asociația Pro Infrastructura a făcut o analiză „la sânge” a marilor proiecte ale Clujului, între care se numără metroul, centura metropolitană și trenul metropolitan, dar nu numai.

Analiză „la sânge” a marilor proiecte ale Clujului / Foto: Asociația Pro Infrastructura - Facebook Analiză „la sânge” a marilor proiecte ale Clujului / Foto: Asociația Pro Infrastructura - Facebook

 

 


Asociația Pro Infrastructura a transmis că în Cluj-Napoca se oferă „jumate de administrație la preț întreg”, făcând referire la marile proiecte de infrastructură ale orașului.

 


În timp ce administrația face treabă bună când vine vorba despre proiecte mici, Primăria „se zbate în marja de toleranță din jurul lui zero” când este vorba despre proiectele de infrastructură mari, spun cei de la Pro Infrastructura:

 


Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News
 

 

„În ultimii ani s-a răspândit ideea calității vieții de la Cluj, administrația locală mizând pe infrastructura modernă. Totul se bazează pe proiecte mici, dar gestionate decent de către unii oameni competenți din primărie: vopsirea bulevardelor centrale, refacerea unor drumuri dând prioritate transportului public și noi spații verzi. 
Dar limita de competență a autorităților este infrastructura mare, unde primăria se zbate în marja de toleranță din jurul lui zero”, a transmis Asociația Pro Infrastructura.


Metrou, centură și tren metropolitan

De asemenea, cei de la Asociația Pro Infrastructură au pus proiectele mari „sub lupă” și le-au analizat. Despre metrou spun că este „doar o jumătate de metrou”, despre centura Clujului spun că este gestionată prost, iar despre trenul metropolitan spun că este un „posibil eșec”:

Metroul promis este, conform licitației în desfășurare explicată pe larg în 22 martie - https://bit.ly/3MXi5Kw, doar o jumătate de metrou care se oprește la stația Sfântă Maria lângă centru, în zona Calvaria. Zonele dens populate, cum sunt cartierul Mănăștur și comuna Florești, se amână după 2035.


Centura metropolitană, proiect vândut cu succes clujenilor încă din 2015, motiv de fală pentru administrație la fiecare ocazie, e în realitate gestionat prost. Studiul de fezabilitate licitat de primărie în 2018 cu durată 1 an durează deja de... 4 ani. Asociația noastră a atras atenția în trecut asupra termenului nerealist. Primăria a ales varianta populistă și acum suntem cu toții martori ai unui fenomen numit «a nu mai ști pe unde să scoți cămașa».

Trenul metropolitan pe infrastructura CFR existentă, un proiect bun care ar putea fi implementat relativ repede, urmează să fie dat și el de gard. De ce? Din cauza că investiția necesară de 200 milioane de euro a fost «negociată» de primărie la doar 70 milioane, sacrificând frecvența de operare la 1 tren pe oră, o frecvență decentă fiind de minim 3 trenuri pe oră. Atragem atenția asupra posibilului eșec și solicităm responsabililor să facă eforturi să găsească finanțarea necesară realizării unui proiect bun pentru cetățeni”, au scris cei de la Asociația Pro Infrastructura.

„Promitem tot, facem jumate”

Totodată, asociația a analizat drumul de legătură dintre DN1 și Autostrada A3, care a fost „promis de multe ori”, dar și troileibuzele și tramvaiele Clujului.

Cei de la Pro Infrastructura au concluzionat spunând că „promitem tot, facem jumate”:

Drumul de legătură dintre DN1 și Autostrada A3 în zona Tureni, important cât un lot de autostradă, deși nu e în ograda primăriei, a fost promis de multe ori. Evident, nu este gata. Nici nu avem lansată licitația de lucrări, putând fi dat în folosință la final de 2024 în cel mai optimist scenariu, abia în 2025 realist vorbind. În oraș, Compania de Transport Public, condusă de același personaj din 1990 încoace, se vede modernizată cu de-a sila și tot neputincioasă rămâne. Compania are zeci de troleibuze nou-nouțe care strâng praf în depouri fiindcă nu a fost în stare să extindă liniile.

Toate tramvaiele circulă azi cu maxim 30 km/h, un pic mai lent decât dacă ar fi trase de cai, deoarece CTP nu recunoaște eșecul achiziției de tramvaie românești noi și proaste care se dezintegrează din mers pe o linie bună, refăcută. Primim în schimb «amenințări» cu autobuz fără șofer pe o ipotetică «linie 0». Cerem primăriei recunoașterea eșecurilor CTP și demararea procedurilor transparente pentru alegerea unei conduceri competente.

Promitem tot, facem jumate. Vă mai amintiți de «Podul Porțelanului» cu un picior construit și unul nu, că au dat de sare? Sau Bd. 21 Decembrie modernizat cu surle și trâmbițe, dar au omis să spună că doar pe... jumătate din lungime. Cealaltă urmează în viitor, iar laudele vor fi culese de două ori, bineînțeles”, se arată în postarea Asociației Pro Infrastructura de pe Facebook.

CITEȘTE ȘI:

Boc: „Cine a prioritizat metroul la Cluj? Drulă a scos cu ranga centura metropolitană din PNRR”

Boc: „Drulă ne-a scos centura metropolitană din PNRR! E direct răspunzător” / Drulă: „E o administrație incapabilă care caută țapi ispășitori”

Bugetarea participativă, praf în ochi? Adrian Dohotaru: „Doar un mecanism de PR, proiectele anunţate finalizate nu sunt realizate”

abonare newsletter