Administrație

Electrificare cale ferată Cluj-Oradea. CFR Infrastructură a semnat contractele pentru supervizarea lucrărilor pe loturile 1 și 2

CFR Infrastructură a semnat contractele pentru supervizarea lucrărilor și pentru loturile 1 și 2 ale liniei de tren Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria.

Electrificare cale ferată Cluj-Oradea. FOTO: Facebook/ CFR Infrastructura Electrificare cale ferată Cluj-Oradea. FOTO: Facebook/ CFR Infrastructura

 

 


CFR Infrastructură a semnat contractele pentru supervizarea lucrărilor de modernizare și pe primele două loturi ale Magistralei M 300 Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria. Este vorba despre Lotul I Cluj-Napoca - Aghireșu și Lotul II Aghireșu - Poieni.

 


Astfel, toate cele opt contracte pentru consultanță pe liniile Caransebeș – Timișoara – Arad și Cluj – Oradea fiind atribuite, a transmis marți compania CFR Infrastructură. Contractul de supervizare și consultanță pentru loturile 3 și 4 ale Magistralei 300 a fost atribuit săptămâna trecută firmei Egis.

Pe loturile I și II a fost desenmată câștigătoare asocierea SC Arex Lider Company SRL, SC Baicond Impex SRL și 3TI Progetti Italia-Ingengeria Integrata SPA. Cele două contracte au o valoare de aproape 30 de milioane lei. 


„Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA și Asocierea S.C. AREX LIDER COMPANY S.R.L., S.C. BAICONS IMPEX S.R.L. și 3TI PROGETTI ITALIA-INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A au semnat ultimele două contracte, în valoare totală de 29.142.313,18 lei, fără TVA, pentru CONSULTANȚĂ și SUPERVIZARE pe tronsoanele CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ (lotul 1) și AGHIREȘ – POIENI (lotul 2), aferente obiectivului de investiții „ELECTRIFICAREA și REABILITAREA liniei de cale ferată CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR”. Consultanța și supervizarea etapelor de proiectare și execuție lucrări se vor realiza pe intervalul de stații CLUJ-NAPOCA – AGHIREȘ – POIENI, în lungime totală de 66,94 km, de la km 500+749 – km 531+160 (lotul 1), respectiv km 531+160 – km 567+690 (lotul 2), iar durata totală estimată a serviciilor prestate este de 103 luni, pentru fiecare. Valoarea contractelor de consultanță și supervizare pentru LOTUL 1 CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ este de 13.383.766,55 lei, fără TVA, iar pentru LOTUL 2  AGHIREȘ – POIENI este de 15.758.546,63 lei, fără TVA”, a transmis marți CFR Infrastructură.

Contracte semnate pe toate loturile

Contractul pentru reabilitarea și electrificarea primului lot al căii ferate Cluj-Oradea a fost semnat în decembrie 2022 cu Asocierea Alstom – Arcada iar pentru lotul 2 Arcada este lider în asociere.


Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.


Traseu Cluj-Oradea în două ore

Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h, ceea ce va reduce major durata parcurgerii distanței între cele două orașe reședințe de județ. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate.

Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Trenuri din ce în ce mai lente. Pe Dej-Jibou, trenul face mai mult azi decât în urmă cu un sfert de secol

abonare newsletter