Administrație

Boc își asumă construirea centurii metropolitane. Dar fără termene clare de implementare!

Bucureștiul cu banii, Emil Boc cu construirea centurii metropolitane. Primarul Clujului spune că proiectul se va implementa la nivel local. Administrația locală nu avansează care vor fi termenele de implementare.

Emil Boc a prezentat proiectul centurii metropolitane. Sursă foto captură video Youtube

 

Centura metropolitană va aduce șase benzi pe DN 1 între Florești și Cluj-Napoca, o bandă dedicată pentru SMURD și pompieri și patru benzi de circulație pe Bulevardul Muncii.


Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km. și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură. În iunie, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă îl acuza pe primarul Emil Boc că a întârziat etapa de proiectare.

„Încă un pas important pentru realizarea acestui proiect istoric pentru Cluj. Acum suntem în faza în care am obținut acordul Ministerului Transporturilor și a Companiei Naționale de Transport, CNAIR, pentru a descentraliza implementarea proiectului. Așa cum am făcut documentația, așa va urma și partea de implementare care ni se va acorda nouă la nivel local pentru asociere cu Florești, Baciu și Apahida pentru implementarea proiectului. Aceste hotărâri de Consiliu Local sunt necesare pentru ca în ședința din această lună de la Ministerul Transporturilor când se va pune pe ordinea de zi protocol de asociere, noi să avem aceste hotărâri adoptate. Fără ele nu se poate realiza descentralizarea. Partea plină a paharului este că avem indicatorii tehnico-economici aprobați, avem sursa de finanțare asigurată din Programul Operațional de Transporturi care urmează să se deschidă în perioada următoare, avem cadrul legal să îl putem implementa. Este un proiect de 1,5 miliarde de euro care va duce Clujul la nivelul anilor 2030 – 2050 din perspectiva nevoilor de descongestionare a traficului și de modernizare a Clujului. După semnarea acordului cu CNAIR, trecem la licitație și la implementarea efectivă”, a declarat Boc în debutul ședinței de Consiliu Local de luni.


La rândul său, Călin Groza, consilier local USR, a adus în discuție faptul că municipalitatea a condiționat realizarea unor lucrări importante în cartiere de execuția centurii, cum ar fi modernizarea străzilor  Edgar Quinet și Borhanci.

„Avem un studiu de fezabilitate care s-a finalizat cu succes după 4 ani în loc de 1 an cum era prevăzut. Clujenii își pun întrebarea dacă există un plan de acțiune detaliat și pentru lucrările din etapa II. Majoritatea drumurilor de legătură și modernizările de străzi rămân în sarcina primăriei  prin etapa 2 a proiectului.  Etapă care nici în acest moment nu are o finanțare asigurată așa că lucrările din cartiere mai au de așteptat. Odată cu semnarea protocolului de colaborare cu CNAIR sperăm că toate aceste întârzieri viitoare vor putea fi evitate doar cu o planificare judicioasă a etapelor de implementare care acum vor aparține primăriei”, a spus acesta.


Tarcea: „E prematur”

„Legat de etapizare și fazare, suntem încă într-o fază prematură de a discuta concret o foaie de parcurs pentru că nu avem toate elementele pe care să le putem pune pe masă. Așa cum am făcut și la celelalte proiecte, când vom avea aceste elemente pe masă, putem avansa și foaia de parcurs necesară și cu pașii care mai trebuie să fie urmați în această direcție. Legat de termene, noi suntem limitați în a lua o decizie și a putea obliga Guvernul. Nu avem nicio pârghie prin care să îi influențăm să răspundă într-o zi, două sau cinci sau 6 luni. Noi am făcut acest proiect al centurii metropolitane în locul Guvernului. Nu Primăria Cluj-Napoca avea obligația să facă acest lucru, ne-am asumat ceea ce nu știu câte administrații și-au mai asumat să facă munca în locul Guvernului. În ce privește finanțările viitoare, suntem în contact cu Guvernul pentru a găsi sursele necesare și pentru etapa a doua. Acolo vor fi câteva sume care vor trebui asumate de consiliile locale de la Florești, Apahida, Cluj-Napoca sau Baciu pentru că trebuie făcute și drumurile de legătură. După ce va fi adjudecată licitația, atunci se va contura mult mai bine graficul, vom obține avize pentru proiectul tehnic și pentru detaliile de execuție. Fără legături, de unde oamenii să intre și să iasă, această centură e aproape inutilă. Acolo sunt foarte multe exproprieri de făcut”, a spus viceprimarul Dan Tarcea.

Primul lot care intră în construcție

În prima etapă este prevăzută legătura Centurii Metropolitane Cluj-Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență pentru ca etapa II să fie și conexiunea cu Autostrada Transilvania.


„Primul lot care va intra în lucru e direct legat de Spitalul Regional de Urgență. Etapa 1 începe cu Floreștiul și începe de la nodul 5 de centură care asigură legătura cu Baciu care ne va permite să descongestionăm Tăietura Turcului și Grigorescu cu acel drum (centura Florești – Donath – n.r). Următorul nod e numărul 6 care e practic în zona Muzeului Apei/Cora. Venim cu un pasaj suprateran peste DN1 și mergem la nodul 7 care este capătul Mănășturului-Grigore Alexandrescu. Această structură ne asigură conectivitatea cu Spitalul Regional de Urgență. În această etapă vom avea de a face cu extinderea DN 1, 4 benzi de circulație în prezent, vom avea 6 benzi de circulație. Din cele 6 benzi care vor fi, patru vor fi pentru circulație și 2 pentru transportul în comun si salvare/pompieri. Vom avea o bandă dedicată pentru transportul în comun și pompieri/salvare. Plus pistă de bicicletă de 3 metri”, a precizat Emil Boc.

CITEȘTE ȘI:

Cum va schimba centura metropolitană traficul? 6 benzi Florești – Cluj, 4 benzi pe Bulevardul Muncii. Primarul Emil Boc: „E un moment istoric”

920 de milioane de euro pentru Centura Metropolitană care include și 5 tuneluri

Nicio ședință fără ceartă pe centura metropolitană. Emil Boc: „Oriunde Drulă atinge Clujul, otrăvește. Acest domn nu iubește Clujul”

Ultimele Stiri
abonare newsletter