Actualitate

Traficul greu de tranzit, interzis oficial în Cluj-Napoca. Emil Boc: „Un moment important pentru fluidizarea traficului din municipiu”.

Traficul de tranzit pentru TIR-uri și mașinile de mare tonaj a fost interzis, oficial, în Cluj-Napoca, după deschiderea drumului expres de la Tureni. Măsura a intrat în vigoare vineri, 18 iulie.

Traficul greu de trazit, interzis oficial în Cluj-Napoca|Foto: Sergiu Tămaș - monitorulcj.ro Traficul greu de trazit, interzis oficial în Cluj-Napoca|Foto: Sergiu Tămaș - monitorulcj.ro

 

 


Interzicerea traficului greu de tranzit în Cluj-Napoca se aplică în condițiile în care șoferii pot circula acum pe drumul expres de la Tureni, care conectează Autostrada Transilvania de DN1. 

Marți, Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat o hotărâre în acest sens, iar în urma eliminării traficului de tranzit din municipiu, noile reglementări rutiere vor avea un impact substanțial în privința descongestionării traficului din oraș


CITEȘTE ȘI: 
Boc anunță eliminarea traficului greu din oraș odată cu deschiderea drumului expres de la Tureni: „1.800 de TIR-uri și mașini de mare tonaj nu vor mai circula prin municipiul Cluj-Napoca”

Potrivit anunțului făcut de primarul Emil Boc, circa 1.800 de mașini de mare tonaj vor fi eliminate din trafic, cu impact pozitiv în ceea ce privește descongestionarea traficului. 

Traficul greu de tranzit, interzis oficial în Cluj-Napoca

„De astăzi, Clujul se eliberează definitiv de traficul greu de tranzit, care nu va mai traversa municipiul Cluj-Napoca. 


Astfel, de vineri, 18 iulie, din nicio direcție nu vor mai intra mașinile cu tonaj mai mare de 7,5 tone. 

Traficul greu de tranzit, interzis oficial în Cluj-Napoca. Emil Boc: „Un moment important pentru fluidizarea traficului din municipiu”.|Foto: Sergiu Tămaș - monitorulcj.ro

Am dezvelit indicatorul care interzice traficul greu dinspre Bistrița spre Oradea, care nu mai intră pe B-dul Muncii, ci va merge pe centura Vâlcele-Apahida și pe drumul expres de la Tureni, iar de acolo se urcă pe autostradă, până la Nădășelu și Căpușu Mare. 


Odată cu deschiderea mini-centurii de la Tureni, eliminăm efectiv traficul de tranzit din Cluj-Napoca. 

Aproximativ 1.800 de TIR-uri nu vor mai intra zilnic în Cluj-Napoca. De asemenea, șoferii vor economisi foarte mult timp: dacă astăzi, prin Cluj-Napoca, faci 121 de minute, pe traseul anunțat vei face 69 de minute, cu zeci de minute mai puțin. Traseul este mai lung, dar ca timp, este mai scurt.


Foto: Sergiu Tămaș - monitorulcj.ro

Scoatem partea de tranzit din oraș, care nu are treabă în Cluj-Napoca. Cei care au treabă în oraș, la un șantier de exemplu, vor putea trece în continuare, în baza unei Autorizații de liberă trecere, eliberată online, la un cost modic. Dar, atenție, ei trebuie să aibă treabă în Cluj-Napoca, să aibă documentele de drum care să demonstreze motivul traseului. 

Măsurile sunt în vigoare de la ora 10. Este un moment istoric pentru Cluj-Napoca, Adio, trafic greu!”, a declarat primarul Emil Boc în cadrul unei conferințe de presă. 

CITEȘTE ȘI: 
Primul șofer care a circulat pe drumul expres de la Tureni: „Este cea mai frumoasă investiție din Ardeal. Aștept acest drum de 35 de ani!” VIDEO

Astfel, de vineri, 18 iulie, traficul greu și de tranzit de pe Calea Baciului – Corneliu Coposu – Giordano Bruno – Maramureș – Fabricii de Chibrituri – Gării – Oașului – B-dul Muncii a fost eliminat. 

Accesul pentru acest tip de transporturi va fi permis doar în baza unei Autorizații de liber acces, care se poate obține de pe site-ul oficial al Primăriei.

Alternative pentru șoferi

În mod obligatoriu, TIR-urile și mașinile de mare tonaj (peste 7,5 tone) vor circula pe traseul Căpușu Mare – DN1J – Nădășelu și nu vor intra pe Calea Baciului în Cluj-Napoca. De la Nădășelu, TIR-urile vor urca pe autostradă și vor ajunge la Tureni, de unde pot parcurge DN1 spre Centura Vâlcele-Apahida și de acolo pot merge spre Bistrița sau Baia Mare.

La fel, traficul greu care vine de la Bistrița – Oradea nu va mai tranzita municipiul Cluj-Napoca, ci va utiliza drumul expres de la Tureni. 

Potrivit autorităților, cei care vin din Baia Mare, la Răscruci, vor avea o informare, astfel că, obligatoriu, la sensul giratoriu de la Apahida se va intra pe Centura Vâlcele și nu pe Bulevardul Muncii.

Măsura eliminării traficului greu de tranzit din Cluj-Napoca a fost aplicată de autorități în contextul în care noua șosea de mare viteză, în lungime de aproximativ cinci kilometri, asigură conexiunea între Autostrada Transilvania A3 și Drumul Național DN1, lângă localitatea Tureni. Drumul expres realizat de Dimex și CON-A contribuie semnificativ la eficientizarea traficului din regiune.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Emil Boc: „Traficul greu de tranzit va fi eliminat din Cluj-Napoca”. Când intră în vigoare noile reglementări rutiere?

Traficul de mare tonaj, interzis în Cluj-Napoca. Ce alternative vor avea șoferii?

Primul șofer care a circulat pe drumul expres de la Tureni: „Este cea mai frumoasă investiție din Ardeal. Aștept acest drum de 35 de ani!” VIDEO

Ultimele Stiri
abonare newsletter