Actualitate

Autostrada Transilvania. Încă un pas pentru realizarea viaductelor de la Nădășelu – Topa Mică.

Viaductele de peste trei kilometri de la Nădășelu și Topa Mică, județul Cluj, sunt curs de avizare. Lucrările în teren ar putea debuta în vara lui 2025.

Autostrada Transilvania: Nădășelu - Viaduct peste DN1J – lungime 740 m|sursa: SergiuPnt - Autostrada A3 Nădășelu - Mihăiești |youtube.com Autostrada Transilvania: Nădășelu - Viaduct peste DN1J – lungime 740 m|sursa: SergiuPnt - Autostrada A3 Nădășelu - Mihăiești |youtube.com

 

 


La mijlocul lunii martie, Ministerul Transporturilor iniția demersurile pentru exproprierile necesare la realizarea viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, județul Cluj.

CITEȘTE ȘI: 
Au început exproprierile pentru viaductele-cheie ale Autostrăzii Transilvania

Viaductele de 3 kilometri au fost scoase din contractul cu UMB pentru lotul Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania.


Proiectul tehnic pentru viaductele de peste trei kilometri, în curs de avizare la CNAIR

Proiectul tehnic pentru construirea viaductelor din Autostrada Transilvania este în curs de avizare în Consiliul Tehnico – Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Turcii de la Ozaltin vor construi cele două mega-structuri în lungime cumulată de 3,2 kilometri.

„Proiectul tehnic este în curs de avizare în CTE CNAIR. Încă nu a ieșit decizia de expropriere, fără de care nu se poate da autorizatia de construire”, au anunțat reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), potrivit economica.net


Pentru realizarea celor două viaducte din județul Cluj, Guvernul, prin Ministerul Transporturilor trebuie să exproprieze 154 de imobile (terenuri) proprietate privată cu o suprafață totală de 236.514 mp, iar valoarea estimată a despăgubirilor este de 1,3 milioane lei.

În iunie 2024, CNAIR anunța semnarea contractului de aproape un miliard de lei pentru cele două viaducte de pe lotul Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania scoase din contractul cu UMB.


Ulterior, în toamna anului trecut, aveau loc foraje în teren pentru realizarea viaductului de la Topa Mică.

CITEȘTE ȘI: 
Autostrada Transilvania. Cum avansează lucrările între Nădășelu și Mihăiești, pe unul dintre cele mai complexe segmente. Viaductele sunt puncte de atracție.

De altfel, constructorul turc Ozaltin a început deja organizarea de șantier. Lucrările în teren pot debuta în vara lui 2025 dacă vor fi respectați termenii privind predarea și aprobarea proiectului tehnic.


Pe secțiunea finanțată din PNRR, de la Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică, zonă marcată de alunecări de teren, vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).

În lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică din județul Cluj, secțiunea Nădășelu – Zimbor (30 km), nu va putea fi deschisă în 2025.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News      

CITEȘTE ȘI:

Mobilizare pe secțiunea Nădășelu-Zimbor (A3). Când vom putea circula pe cei peste 40 km de autostradă de la Cluj la Sălaj?

Au început exproprierile pentru viaductele-cheie ale Autostrăzii Transilvania

A fost desemnat constructorul nodului rutier Românași, de pe A3. Zece luni pentru finalizarea lucrărilor.

Ultimele Stiri
abonare newsletter