Actualitate

Atenție, șoferi! Trafic blocat la intrarea în Baciu: „Din cauza unor amărâte de trenuri...”

Se circulă „bară la bară” la intrarea în comuna Baciu, pe direcția de mers spre Cluj-Napoca. Șoferii pierd zeci de minute în trafic.

Trafic blocat la intrarea în Baciu. FOTO: Cititor Monitorul de Cluj Trafic blocat la intrarea în Baciu. FOTO: Cititor Monitorul de Cluj

 

 


Traficul este blocat la intrarea în comuna Baciu, dar și între Baciu și Cluj, luni dimineață. Șoferii blocați în trafic se plâng că ambuteiajele în trafic în această zonă sunt cauzate de trecerea peste calea ferată de pe Tăietura Turcului.

 


Un cititor monitorulcj.ro a semnalizat situația circualției de pe DN1F, pe sensul de intrare în comuna Baciu. Potrivit acestuia, coloana de mașini care se deplasează pe sensul de mers spre Cluj-Naoca se întinde până în apropierea intrării la ștrandul Sun Garden.

„Intrarea în Baciu, acum, la 8:30, din cauza unor amărâte de trenuri… Coadă până la intrarea în Sun Garden”, a transmis cititorul blocat în trafic.


Datele din aplicația Waze arată circulație blocată atât la intrarea în Baciu, cât și la intrarea în Cluj-Napoca. FOTO: Captură ecran 

Lucrări de anul acesta la un pasaj peste calea ferată

Trecerea peste calea ferată de pe Tăietura Turcului încurcă deseori socotelile șoferilor și creează ambuteiaje atât dinspre Baciu spre Cluj, cât și în sens invers. Realizarea unui pasaj peste calea ferată pentru fluidizarea traficului în zonă este promis de autorități de ani buni și a fost inclusă în proiectul de electrificare a căii ferate Cluj-Oradea, în cadrul lotului 1 Cluj-Napoca - Aghireșu. Acesta a intrat deja în proiectare, urmând ca după jumătatea anului 2023 să înceapă lucrările propriu-zise.

„S-a semnat în ultima zi a anului contractul pentru pasajul de la Tăietura Turcului, un alt obiectiv important. În partea a doua a anului acesta ar trebui să înceapă lucrările, întrucât proiectarea durează circa șase luni, după care, în funcție de condițiile meteo, ar trebui să înceapă lucrările la acest tronson, Cluj-Poieni. Fiind proiect din PNRR, acest trebuie să fie terminat în integralitate până în 2026. Aici ne așteptăm ca lucrările să evolueze foarte rapid, mai ales că avem deja contractul de execuție semnat”, a afirmat Boc. 


CFR Infrastructură a semnat în 30 decembrie un nou contract în valoare de 1,61 miliarde de lei plus TVA, pentru electrificarea și modernizarea secțiunii Cluj Napoca-Aghireș, lotul 1 al a magistralei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, în lungime de 166,2 kilometri. Asocierea de constructori români și francezi trebuie să finalizeze lucrările, pe cei 30,41 de km, în 42 de luni (6 luni proiectare și 36 de luni execuția lucrărilor).

Contractul prevede inclusiv o serie de lucrări civile în stațiile CF Cluj Napoca și Aghireș, dar și în haltele de mișcare Baciu Triaj și Gârbău. Vor fi modernizate 13 poduri, 35 podețe și 1 pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj). Pasajul de la Tăietura Turcului trebuie realizat până în 2026.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Intrările în Cluj-Napoca, BLOCATE: se circulă bară la bară. Clujenii revin în oraș după mini-vacanță - FOTO/ VIDEO

Ultimele Stiri
abonare newsletter