Administrație

Exproprieri, bandă de autobuz și pistă de biciclete pe lotul 1 al centurii metropolitane. Constructor până la final de an pe lotul 2

Primul lot al centurii metropolitane, care va extinde drumul dintre Cluj și Florești la șase benzi, va avea bandă dedicată autobuzelor și urgențelor, dar și piste de biciclete. Lotul 2 al centurii se apropie de relicitare.

Exproprieri, bandă de autobuz și pistă de biciclete pe lotul 1 al centurii metropolitane. FOTO: Facebook/ Emil Boc Exproprieri, bandă de autobuz și pistă de biciclete pe lotul 1 al centurii metropolitane. FOTO: Facebook/ Emil Boc

 

 


Lotul 1 al centurii metropolitane, între Cluj și Florești, va avea o bandă dedicată mijloacelor de transport în comun și urgențelor, dar și piste pentru biciclete. Extinderea drumului de la două la șase benzi va presupune exproprieri pe raza comunei Florești, a anunțat primarul Emil Boc, luni, într-o conferință de presă. 

 


Amintim că licitația pentru realizarea lotului 1 a fost adjudecată vineri în favoarea asocierii de firme SC Viarom Construct SRL și SC Electrogrup SA, contract în valoare de 94 milioane de lei. Termenul pentru realizarea proiectului este de 20 de luni.

„Centura Metropolitană este probabil cel mai important subiect al momentului. Vestea bună este ccă vineri am reușit să adjudecăm primul tronson al licitației, Florești-Cluj, în vederea extinderii de la trei la șase benzi de circulație și asigurarea conectivității cu Spitalul Regional de Urgență. Din cele șase benzi de circulație, două, adică una pe fiecare sens va avea o bandă pentru transportul în comun și salvare sau poliție. Pe această cale, asigurăm fluiditatea traficului până când în totalitate centura metropolitană și apoi proiectul metroului vor fi finalizate, astfel încât Spitalul Regional de Urgență să aibă asigurată conectivitatea. De asemenea, vom avea piste de biciclete pe acest tronson, așa cum figurează în proiect. Deci, acest tronson evaluat la 102 milioane de lei a fost adjudecat la 94 de milioane de lei firmei SC Viarom Construct SRL în asociere cu SC Electrogrup SA. Durata de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 14 luni pentru execuție. Așteptăm să vedem dacă se vor depune contestații, noi vineri am transmis comunicările, 10 zile așteptăm contestațiile. Dacă nu se depun contestații, vom invita la semnarea contractului și la demararea procedurii de proiectare”, a declarat Emil Boc.


Licitație relansată pentru lotul 2

Licitația pentru lotul 2 al centurii metropolitane ar urma să fie relansată în curând, după ce la prima licitație nu s-a depus nicio ofertă. Tronsoanele 2 și 3 ale centurii metropolitane ale Clujului au fost comasate într-unul singur, tronsonul 2. De asemenea, ca proiectul să fie mai „atractiv” pentru constructori, Primăria a majorat valoarea contractului cu 147 milioane de euro - 27 de milioane de euro pe kilometru. Primarul Emil Boc estimează că termenul limită de depunere a ofertelor va fi în luna septembrie.

„Cel de-al doilea tronson, care vine în completarea sumei de 1,1 miliarde de euro în urma actualizării indicatorilor tehncio-economici, suntem în lucru pe două paliere: vineri, la CNAIR a a vut loc avizul tehnic pentru actualizarea indicatorilor tehnic-economici și urmează ca prin ordin de ministru să se realizeze actualizarea acestora. În paralel, am declanșat procedura de licitație, care se află în verificare la ANAP și care are va termen sfârșitul acestei săptămâni pentru finalizarea procedurilor. Apoi, urmează să se anunțe termenul de depunere a ofertelor și continuarea procedurii pentru tronsonul 2, care reunește acum tronsoanele 2 și 3 din vechiul proiect. Este probabil ca în luna septembrie să fie termenul de depunere a ofertelor”, a mai spus Emil Boc.


De ce nu s-a prezentat nimeni la licitație?

  • complexitatea „extraordinară” a proiectului reprezintă cea mai importantă piedică. „Paradoxal, un proiect de peste 1 miliard de euro are ca pierdică tocmai complexitatea”, spune Boc.
  • faptul că sunt foarte multe proiecte de infrastructură în România și în țările UE din PNRR și alte surse europene. „Acum avem și exercițiul financiar 2021-2027, dar și PNRR până-n 2026. Firmele preferă să lucreze la șes, unde să nu aibă nici viaducte, nici tuneluri, pasaje supraterane etc. pentru că e mai simplu să construiești. Acest element important ne-a fost adus la cunoștință”, a adăugat primarul.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Centura Metropolitană. Costuri de 27 de milioane de euro pe kilometru. Tarcea: „Este o lucrare extrem de complexă”

abonare newsletter