Actualitate

Circulația trenurilor va fi închisă aproape total între Cluj și Oradea, din 2024. Vor fi microbuze pe o porțiune din traseu

Veste proastă pentru studenți. Circulația feroviară va fi închisă aproape total între Cluj și Oradea, începând din anul 2024, din cauza lucrărilor de electrificare a liniei de cale ferată.

Circulația feroviară va fi închisă aproape total între Cluj și Oradea, din 2024 / Foto: Facebook/ CFR Infrastructură Circulația feroviară va fi închisă aproape total între Cluj și Oradea, din 2024 / Foto: Facebook/ CFR Infrastructură

 

 


Circulația feroviară va fi închisă aproape total din 2024, iar călătorii vor avea microbuze și autocare pe o porțiune de 22 km. Simultan, din 2024, se vor efectua lucrări pe patru loturi, în cadrul  proiectului de „Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, scrie hotnews.ro.

 


Cele patru loturi sunt:
Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, 
Lot 2 Aghireș – Poieni, 
Lot 3 Poieni – Aleșd, 
Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria.

CITEȘTE ȘI:
Electrificarea căii ferate Cluj-Oradea va ÎNCHIDE complet circulația feroviară pe mai multe porțiuni

 


Potrivit sursei citate, din 1 ianuarie 2024, trenurile nu vor mai circula deloc pe o porțiune de 89 de km între Cluj și Oradea, iar pe 28 km se va circula pe un singur fir.

„Estimăm închiderea totală a circulației feroviare pe intervalele Aghireș – Poieni (linie dublă) și Poieni – Aleșd (linie simplă), începând cu luna ianuarie 2024. Menționăm faptul că, începând cu 01.01.2024, când circulația trenurilor va fi închisă pe distanța Aghireș - Huedin (parte din Lot 2 Aghireș – Poieni), trenurile vor circula alternativ, pe câte un fir pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș, urmând ca pentru relația Aghireș - Huedin să fie puse la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare. În ceea ce privește circulația trenurilor de marfă, menționăm faptul că aceasta va fi retrasată pe rute alternative. Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026”, a transmis CFR într-un răspuns pentru hotnews.ro.


Trenuri electrice, după finalizarea lucrărilor 

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anunțat, joi, 14 septembrie, desemnarea câștigătorului licitației pentru achiziția de noi trenuri electrice, finanțată prin PNRR. „Societatea poloneză POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (PESA) a câștigat licitația pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs RE-IR2”, informează sursa citată

CITEȘTE ȘI:
Exproprieri pe coridorul lucrărilor pentru reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor

 


După finalizarea lucrărilor de electrificare, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute, importante pentru Cluj:
Oradea - Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov; 
Cluj Napoca - Alba lulia - Simeria- Târgu Jiu - Craiova – Calafat. 

Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h, ceea ce va reduce major durata parcurgerii distanței între cele două orașe reședințe de județ. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate.

Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

6 ore și jumătate, cu trenul de la Oradea la Cluj: „Doamne, luung e drumu' Clujului! Chiar și când ești aproape...”

Ungaria a ajuns cu electrificarea căii ferate la graniță, România vrea să încheie proiectele de infrastructură feroviară abia în 2026

abonare newsletter