Ştiri din Transilvania

Firma Pizzarotti, câștigătoare pe un lot al Autostrăzii „Moldovei” A7. Constructorul, probleme „cu duiumul” pe lotul I al A10, finalizat cu 4 ani întârziere!

Impresa Pizarotti, care între 2014 și 2020 au lucrat la 17 km pe A10 Sebeș - Alba Iulia, ar urma să primească contractul pentru lotul I al viitoarei autostrăzi a Moldovei A7, anunță Compania de Drumuri.

Autostrada „Moldovei” A7. Foto: Facebook / Asociatia Pro Infrastructura Autostrada „Moldovei” A7. Foto: Facebook / Asociatia Pro Infrastructura

 

 


Primul contract scos la licitație de pe viitoarea autostradă a Moldovei A7 va fi semnat cu italienii de la Impresa Pizzarotti, care între 2014 și 2021 au lucrat la 17 km pe A10 Sebeș - Alba Iulia, anunță Compania de Drumuri, după ce singura contestație depusă a fost respinsă de CNSC, scrie Hotnews.ro.

 


„Joi, 26.05.2022, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestația formulată de către Nurol Insaat ve Ticaret AS împotriva rezultatului procedurii comunicat de CNAIR SA, în data de 18.04.2022, operatorilor economici participanți la procedura de atribuire a contractului de achiziție pentru execuția lucrărilor de construcție a lotului 1, Ploiești – Buzău”, a anunțat CNAIR.

Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News
 

Astfel, CNAIR anunță că „va iniția procedurile pentru semnarea contractului” pentru execuția primilor 21 de km ai autostrăzii A7 spre Moldova, de la Ploiești (Dumbrava) la Mizil cu Asocierea Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. – Pizzarotti S.A. – Retter Project Management SRL. Oferta câștigătoare este în valoare de 1.468.550.055,22 lei fără TVA, cu un termen de execuție de 20 de luni și o perioadă de garanție de 10 ani.


Potrivit sursei citate, asocierea italo-română a fost declarată câștigătoare în urmă cu o lună, după ce inițial fusese calificat câștigător un alt ofertant, ulterior descalificat. Lungimea acestui lot este de 21 km și include construcția a 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 m.

Pizzarotti, 4 ani întârziere pe A10 Sebeș-Turda

Contractul pentru construcția celor 17 kilometri ai lotului 1 din Autostrada Sebeș – Turda a fost atribuit Asocierii Impresa Pizzarotti – Pomponio Construcții, pentru suma de 541,73 milioane de lei.


Asocierea a finalizat lucrările cu o întârziere de patru ani pe acest lot, acesta fiind dat în folosință în decembrie 2020. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în decembrie 2014, iar termenul inițial pentru finalizarea lor era octombrie 2016, conform contractului, însă acesta a tot fost prelungit.

Probleme „în cascadă” pentru constructor, pe A10

Antreprenorul lotului 1 al autostrăzii A10 Sebeş-Turda, compania italiană Pizzarotti, a avut, de-a lungul anilor, mai multe probleme, atât financiare cât şi de natură juridică. 


În 2021, pe rolul Tribunalului Cluj – Secţia Comercială a fost înregistrată împotriva sa o cerere de intrare în procedura insolvenţei şi falimentului. Solicitarea a fost formulată de firma DDG Transporters SRL.  De asemenea, antreprenorul a avut şi alte probleme financiare: mai mulţi prestatori printre care Baxcom, Elis, Florea Grup, Europexpres, au avut de recuperat sume de bani importante pentru lucrările efectuate pe acest segment de autostradă. Restanţele financiare ale Pizzarotti au fost aduse în discuţie de mai multe ori, pe când lucra la lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda. 

De asemenea, în 2021, CNAIR a remis companiei Pizzarotti două facturi de penalităţi în valoare de circa 84,5 milioane de lei pentru nerespectarea duratei de execuţie a lucrărilor, respectiv întârzieri în remiterea programului de execuţie. 

CITEȘTE ȘI:

A fost finalizat studiul de fezabilitate pentru drumul care va lega Clujul de autostrada Transilvania. Deputatul USR Cluj: „Suntem în întârziere cu 4 luni”

Ultimele Stiri
abonare newsletter