Monitorul Cartierelor

82% din zona de nord a Clujului sunt teritorii industriale, o pată gri în inima orașului

82% din zona industrială din nordul Clujului constă în terenuri libere de constructii, foste exploatații agricole sau teritorii industriale cu clădiri dezafectate nefuncționale.

Zona străzilor Plevnei - Beiușului - Pod IRA, până la Bulevardul Muncii, va trece printr-un amplu proces de regenerare Zona străzilor Plevnei - Beiușului - Pod IRA, până la Bulevardul Muncii, va trece printr-un amplu proces de regenerare


Conform viziunii, conceptului și principiilor de dezvoltare enunțate în „Masterplan - zona industrială B-dul Muncii sud și teritoriile adiacente”, 82% din zona industrială din nordul Clujului constă în: teritorii libere de constructii foste exploatații agricole sau teritorii industriale cu clădiri dezafectate nefuncționale.

CITEȘTE ȘI:
Conectând comunitatea și natura: Importanța zonelor pietonale și a spațiilor verzi pentru calitatea vieții

Conform masterplanului, în zonă există:
- Teritoriu vast neexploatat 82%. Din întregul areal de 450 ha doar 18% din teritoriu este construit și exploatat funcțional. 82% sunt teritorii libere de construcții, foste exploatații agricole sau teritorii industriale cu clădiri dezafectate nefuncționale;


CITEȘTE ȘI:
Zona care „a întors spatele” orașului. Bulevardul Muncii, cartierul fără parcuri, grădinițe, creșe sau cabinete medicale
 

Caruțele, caii sau porcii se plimbă acum nestingheriți prin zona industrială de pe Bulevardul Muncii. Foto: monitorulcj.ro

- Infrastructură de utilități majore omni-prezentă. Acest lucru, deși aduce și o serie de disfuncționalități deja menționate, reprezintă avantajul și premisa de exploatare a terenului la o scară extinsă fără a genera costuri semnificative sau disfuncționalități tehnice de sistem. Astfel, prin proiecte de modernizare și optimizare a rețelelor, se creează un avantaj important de competitivitate pe componenta timp și cost față de alte teritorii extinse cu potențial de dezvoltare, dar neirigate cu rețele (Ex. zona Sopor);
- Singurul platou de dezvoltare în afara culoarului de zbor aeronautic din zona metropolitană. Acest avantaj lasă opțiunile deschise pentru planificări majore pe termen mediu-lung de dezvoltare a unor densități urbane ce pot genera unele clădiri înalte, reprezentative și crearea de elemente reper-simbol;

CITEȘTE ȘI:
5 soluții la 5 probleme pentru revitalizarea zonei industriale strada Plevnei – pod IRA

- 15-20 de proprietari care dețin 50% din teritoriu. Acest element, alături de faptul că acești proprietari sunt companii private, mature, reprezintă un avantaj pentru dezvoltarea coerentă și armonioasa a acestui teritoriu pe termen scurt – mediu – lung;
- Proiectele de infrastructură majoră în curs de proiectare. Există o serie de proiecte majore de infrastructură în curs de elaborare precum: TR 35 - Centura Metropolitană Cluj, Trenul Metropolitan, Metroul Cluj, Bulevardul Răsăritului și Câmpul Pâinii, dar și proiecte precum Culoarul Verde-Albastru în lungul Someșului, Pista Velo Metropolitană, Parcul Clujenilor/Tineretului, Canalizarea râului Someș în zona aeroport. Toate aceste proiecte vor interacționa direct sau indirect cu teritoriul studiat și vor constitui premisele de macro-conectivitate și dezvoltare sustenabilă ale acestui teritoriu pentru următorii zeci de ani.


CITEȘTE ȘI:
Podul Răsăritului, deschis circulației
 

Podul Răsăritului, cel mai modern din municipiul Cluj-Napoca, a fost deschis circulației. Foto: monitorulcj.ro

Din 2024 se va lucra la centura metropolitană, dar doar pe primul lot. Emil Boc: „La tronsonul 2 trebuie făcute exproprierile”

Masterplanul - zona industrială B-dul Muncii sud și teritoriile adiacente propune ca viziune Integrare în țesutul urban: „Teritoriul va deveni pol urban funcțional - revitalizat al zonei metropolitane și va genera prin urbanismul propus o extensie a orașului cu spații publice, străzi noi, spatii verzi, funcțiuni atractive, toate acestea consolidând principiul de integrare în cadrul unei comunități armonioase”.

CITEȘTE ȘI:

Modernizarea infrastructurii, prioritară pentru regenerarea urbană din zona Plevnei - Pod IRA

abonare newsletter