Economie

Cel mai dificil lot al Autostrăzii Transilvania Cluj – Oradea costă 7,5 miliarde de lei și va fi realizat în mai mult de 6 ani

Considerat drept cel mai dificil lot de pe A3 Cluj – Oradea, secțiunea de 41 de km a Autostrăzii Transilvania, care include și Tunelul Meseș, are un termen de realizare de peste 6 ani și un cost estimat la 7,5 miliarde de lei.

Noi termene pentru lotul dintre Poarta Sălajului și Nușfalău/ captură video Asociația Pro Infrastructura youtube.com Noi termene pentru lotul dintre Poarta Sălajului și Nușfalău/ captură video Asociația Pro Infrastructura youtube.com

 

 


Licitația pentru lotul (Poarta Sălajului–Nușfalău) ce include și Tunelul Meseș a fost lansată în noiembrie 2020, însă nu are constructor desemnat nici măcar la doi ani de la lansarea licitației.

 


Noi termene pentru lotul dintre Poarta Sălajului și Nușfalău

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat stabilirea datei limită pentru contractul privind construcția subsecțiunilor Zalău – Nușfalău și Poarta Sălajului – Zalău, din Autostrada Transilvania, care includ Tunelul Meseș.

Marți, 07.02.2023, CNAIR a transmis spre publicare anunțul de participare aferent contractului de achiziție publică pentru proiectarea și execuția autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și subsecțiunea 3B4: Zalău - Nușfalău.


Ofertele pentru proiectarea și execuția celor 41 km de autostradă pot fi depuse până în data de 6 aprilie 2023, potrivit CNAIR.

Valoarea estimată a contractului (finanțat prin POT) este de 7,48 miliarde de lei (fără TVA).


Antreprenorul sau asocierea de antreprenori care își va adjudeca acest contract va proiecta și va construi 41 km de autostradă, tunelul Meseș cu o lungime de 2,8 km și 65 poduri, pasaje și viaducte.

Durata maximă a perioadelor alocate construcției este de 78 de luni (18 luni proiectare, 60 luni execuție).


O secțiune de autostradă, „suspendată” 

La mijlocul lunii trecute, CNAIR admitea că licitația inițială pentru secțiunea de 41 de kilometri din Autostrada Transilvania urma să fie anulată, pentru a face loc unei noi licitații ce ar urma să fie lansată, dar cu prețuri actualizate.

În cadrul licitației inițiale, un număr de șase constructori din Austria, Italia și Turcia au rămas în cursa pentru lotul de Autostradă Poarta Sălajului – Nușfalău, secțiune a Autostrăzii Transilvania care include și Tunelul din Pasul Meseș, cel mai lung tunel care va fi construit pe un drum de mare viteză din România.

Termenul inițial pentru derularea acestui contract prevedea un maxim de 12 luni pentru proiectare și de 36 luni pentru execuția lucrărilor.

De asemenea, valoarea estimată a contractului era de 3,926 miliarde de lei (fără TVA), finanțat prin fonduri europene nerambursabile.

Acum, după ce CNAIR a publicat indicatorii actualizați pentru subsecțiunile Zalău – Nușfalău și Poarta Sălajului – Zalău, din Autostrada Transilvania, valoarea contractului s-a dublat, iar termenul final de realizare a fost stabilit la 78 de luni, adică 6 ani și jumătate pentru construcție. 

CITEȘTE ȘI:

Licitația pentru cel mai dificil lot al Autostrăzii Transilvania Cluj – Oradea va fi anulată

Lotul de un miliard de euro dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, fără constructor la doi ani de la lansarea licitației

Ultimele Stiri
abonare newsletter