Administrație

Maraton pentru devierea traseului centurii metropolitane: „Dorim ca centura să ocolească ambientul natural unic din Pădurea Făget”

Câțiva clujeni organizează un maraton prin care solicită ca traseul centurii metropolitane să ocolească Pădurea Făget.

Maraton pentru devierea traseului centurii metropolitane. FOTO: Proiect centură Maraton pentru devierea traseului centurii metropolitane. FOTO: Proiect centură

 

 


Un maraton va fi organizat pe data de 1 mai, în Parcul Clăbucet, pentru a atrage atenția asupra defrișărilor care vor avea loc în cadrul proiectului de amenajare a centurii metropolitane. 

 


„Copacii au fost marcați. Ne întâlnim de 1 mai în Parcul Clăbucet pentru un maraton. În urma proiectului, dorim să găsim soluții alternative pentru centura ocolitoare a Clujului. Dorim ca centura să ocolească nu doar Clujul, dar și ambientul natural unic din Pădurea Făget. Așa cum e ea în plan acum, centura trece prin mijlocul unei arii de pădure la o distanță de aprox. 450 metri de blocurile din Mănăștur”, arată organizatorii. 

Tarcea: „Se plantează dublu față de suprafața care se taie”

Proiectul centurii metropolitane presupune defrișări consistente de teren verde, dar suprafețe duble de teren ce vor fi replantate, potrivit autorităților


„Au fost multe discuții legate de acest proiect, că trece prin Pădurea Făget, că se defrișează pădure, și aș vrea să spun că este primul proiect din România în care se plantează dublu, față de suprafața care se taie. Adică la un hectar de pădure tăiată, se plantează două hectare de pădure, în altă parte, acolo unde am găsit și terenul necesar, în zona Apahida, și avem și noi puțin la Cluj-Napoca și în alte zone, pentru a compensa aceste lucruri”, declara viceprimarul Dan Tarcea, la finalul anului trecut. 

Potrivit reprezentanților Primăriei, proiectul centurii ocolitoare este mai complex decât cel al metroului. 


„Chiar dacă pare, la o primă vedere, că această centură metropolitană este mai simplă decât metroul, să știți că nu este așa”, a adăugat Tarcea. „La o centură metropolitană – ne referim mai ales le centura de sud, cea care leagă Căpuș-Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida – discutăm de peste 156 de poduri și podețe. Plus, drumurile de legătură, discutăm de zone în care au fost case și care ar fi trebuit să fie demolate casele și, atunci, provocarea majoră a celor care au făcut (proiectul –n.r.) centura metropolitană a fost aceasta: să identifice traseul potrivit, pentru a putea duce centura metropolitană”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea.

Încă din vara lui 2020, activiștii clujeni avertizau asupra costurilor implicite ale acestui proiect, precum defrișările masive de pădure. Cel puțin 20 de hectare de pădure ar putea dispărea odată cu construirea Centurii Metropolitane, potrivit avertismentelor lansate de fostul parlamentar de Cluj Adrian Dohotaru.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

USR cere prioritizarea drumurilor de legătură cu Centura metropolitană și modernizarea integrală a străzii Borhanci. Viceprimar: „Contractul e semnat, urmează să fie dat ordinul de începere”

Ultimele Stiri
abonare newsletter