Administrație

Turcii de la Gulermak „au dat lovitura”. Pe lângă magistrala din Cluj, firma a pus mâna și pe „metroul de Otopeni”

Liderul asocierii de firme desemnată să construiască metroul de la Cluj, Gulermak, a câștigat și licitația pentru magistrala Băneasa – Aeroport Otopeni din Capitală.

Turcii de la Gulermak vor construi o linie de metrou în București. FOTO: Pixabay Turcii de la Gulermak vor construi o linie de metrou în București. FOTO: Pixabay

 

 


Două dintr-o lovitură! Asocierea Gulermak – Somet a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii Băneasa – Aeroport Otopeni a Magistralei M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni, a anunțat marți compania Metrorex. În aceeași zi, asocierea turcească Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S. - Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia - Alstom Transport S.A - Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru realizare Magistralei I de Metrou Cluj.

 


Gulermak este un constructor puternic din Turcia care a lucrat la liniile din Istanbul și Dubai, iar firma Somet (România) este specializată în lucrări la metrou și are în execuție stația Tudor Arghezi din sectorul 4 al Capitalei.

De-a lungul anilor, Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A Ş a executat lucrări de metrou, tuneluri, căi ferate, poduri, viaducte și centrale electrice în Polonia, Suedia, Emiratele Arabe, India și Turcia. Printre proiecte se numără cel al liniei de metrou din Dubai pentru Expo 2020, care a costat 2,8 miliarde de dolari. Compania are o subsidiară care este lider în Turcia la producția de oțel, având trei fabrici în Ankara și Izmir.


Turcii vor construi și o linie de metrou în București

Contractul de aproximativ 1,3 miliarde lei pentru proiectarea și execuția secțiunii Băneasa – Aeroport Otopeni este finanțat dintr-un credit luat în 2010 de la Banca Japoniei și acoperă lucrările pentru structura ultimelor șase stații (nu este un contract la cheie precum metroul din Cluj-Napoca). Durata de proiectare și execuție este de 4 ani, scrie Economedia.

„Câștigătorul procedurii de atribuire este Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA. Informarea privind rezultatul procedurii de atribuire a fost transmisă astăzi, 28.02.2023, ora 14.30 în Sistemul de Achiziții Publice (SEAP). Valoarea contractului este de 1.278.415.271,87 lei, fără TVA. Sursele de finanțare ale contractului sunt asigurate de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile – credit extern JICA. Durata estimată a contractului este de 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere”, a transmis Metrorex.


Lotul ce va fi construit de turci are următorii indicatori tehnici: 7,6 km, 6 stații (cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni) și va completa lucrările pentru realizarea întregii linii de metrou care face legătura dintre stația de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni. În total, M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni va avea 14 kilometri și 12 stații, a transmis marți și Ministrul Sorin Grindeanu.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Una caldă, una rece. Metroul din Cluj are constructor, dar Primăria nu găsește supervizor pentru lucrări

Ultimele Stiri
abonare newsletter